تولید ۱۳۰ هزار تن کیوی در تالش

عاشوری از تولید ۱۳۰ هزار تن کیوی در تالش خبر داد و گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید کیوی در استان گیلان را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«کیا عاشوری» امروز(دوشنبه، ۱۶ آبان) در جلسه بررسی صادرات کیوی که با حضور جمعی از کیوی‌کاران و صاحبان سردخانه‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری تالش برگزار شد،اظهارکرد: ایران رتبه چهارم تولید کیوی در دنیا را دارد.

 

فرماندار تالش با بیان‌اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید کیوی در استان گیلان را داراست، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن کیوی در شهرستان تالش برداشت شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ آبان سال گذشته، ۱۰ هزار تن کیوی از تالش صادر شد، تصریح‌کرد: امسال صادرات کیوی در این مدت به ۱۶ هزار تن رسیده و این افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

عاشوری با بیان‌اینکه در چهارهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تالش، کیوی کاشت می‌شود، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش کیوی اشتغال دارند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در تالش، نقش این شهرستان در اقتصاد کشور را بسزا و مهم دانست و خاطرنشان‌کرد: مسئولین کشوری و استانی باید از کیوی‌کاران حمایت ویژه داشته باشند.

 

عاشوری به همراهی سردخانه‌داران با کیوی‌کاران در راستای حفظ محصولات کشاورزان تاکید کرد و گفت: انتظار این است صاحبان ۴۴ واحد سردخانه تالش  با داشتن ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی نهایت تعامل و همکاری را در حفظ این محصول ارزشمند داشته باشند.

 

کد خبر 1230183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha