کتابخانه های کانون های مساجد یک ظرفیت خوب در حوزه کتاب است

طاهریان کتابخانه های کانون های مساجد،را یک ظرفیت خوب در حوزه کتاب دانست وگفت: باید بیشتر به آن ها توجه شود و برنامه های متنوعی را در حوزه کتاب در مساجد برگزار کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ «محمد طاهریان» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری  مساجد استان سمنان ضمن تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی،گفت: کتابخانه های کانون های مساجد یک ظرفیت خوب در حوزه کتاب است که باید بیشتر به آن ها توجه شود و برنامه های متنوعی را در حوزه کتاب در مساجد برگزار کرد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با تأکید براینکه از ظرفيت کانون هاي مساجد در جهت ترويج فرهنگ کتابخواني استفاده مي شود ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد محلی برای رشد آگاهی‌های فردی و اجتماعی جوانان با کمترین هزینه هستند.

 

وی ضمن تقدیر از برگزاری طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی در زمینه خرید کتاب شرایط خاصی را دارد و خرید کتاب از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت می پذیرد.

 

طاهریان با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی افزود: برگزاری لیگ کتابخوانی، بازدید از کتابخانه های استان،برگزاری مسابقه کتابخوانی و ...  از مهمترین برنامه های کتابخانه های عمومی استان سمنان در این هفته می باشد.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری لیگ کتابخوانی بعنوان یکی از برنامه های جذاب حوزه کتاب اظهارداشت: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش در استان در حال برگزاری است که کانون های مساجد نیز می توانند در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته و حال حاضر مساجد یکی از مهمترین مکان‌ها جهت حضور کتابخوانان و نیز مکانی برای رفع نیازهای اطلاعاتی در زمینه‌های دینی و علوم مختلف و حتی نجوم بوده است تصریح کرد: جایگاه هر دو مکان کتابخانه و مسجد گواه این مطلب مهم است که کتابخانه‌ها و مساجد می‌توانند نسبت به افزایش آگاهی و رشد عقلانیت در جامعه تاتیرات بسزایی ایفا کنند.

کد خبر 1230249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha