۲۶ بیماری زیرپوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار می گیرد

قجربیگی گفت: ۲۶ بیماری زیرپوشش صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج قرار می گیرد که در حال حاضر ۹ بیماری زیرپوشش این صندوق قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان قجربیگی» با اشاره به خدمات بیمه سلامت در حوزه درمان زوج های نابارور بیان کرد: در بحث درمان زوجین نابارور، بیمه ها تمام مراحل را بر اساس تعرفه هایی که در بیمه های پایه دایر هست یعنی در بخش دولتی و عمومی، از صفر تا 100 پوشش می دهند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ادامه داد: سه بار در سال این امر اجازه تکرار دارد و بیش از آن هم این کار تکرار شود بیمه آن را پوشش می دهد و در خصوص داروها هم، داروها زیرپوشش بیمه قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: هر کسی از ابتدای سال 1400 بر این اساس هزینه کرده است و اسناد مربوطه را هم دارد می تواند مراجعه کرده و هزینه هایش را دریافت کند، بیمه سلامت پرداخت کننده این هزینه است و اگر کسی بیمه تأمین اجتماعی هم هست مدارک را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه دهد، برای ما ارسال شده و ما هزینه ها را پرداخت می کنیم.

 

قجربیگی در ادامه تصریح کرد: در چند ماهه اخیر در کشور 6 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و در استان قزوین هم بیش از 45 هزار نفر از افراد غیربیمه شده، بیمه شدند هر کسی بیمه ندارد  می تواند به صورت رایگان بیمه سلامت را دریافت کند و با مراجعه به مراکز پیشخوان و اداره کل بیمه سلامت این امر انجام می شود.

 

وی در خصوص صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اعلام کرد: کار بسیار بزرگی که اخیرا صورت گرفته بحث صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج است که در گذشته پنج بیماری را که بیماری خاص بود مانند دیالیز، پیوند و ام اس را زیرپوشش قرار می دادیم و الان قرار است 21 بیماری دیگر را هم زیرپوشش قرار دهیم که در مجموع 26 بیماری زیرپوشش این صندوق قرار می گیرد.

 

 مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر 9 بیماری زیرپوشش قرار گرفته و بر این اساس توانبخشی، آزمایشات و داروی این بیماران هم رایگان است.

 

کد خبر 1230262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha