نشست بصیرتی « اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر و نقش رسانه های بیگانه» در آستارا برگزار شد

به همت دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا نشست بصیرتی با موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر و نقش رسانه های بیگانه در آن با سخنرانی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام « محمدجواد باقری ارومی» در نشست بصیرتی که به همت دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بندر آستارا با موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر و نقش رسانه های بیگانه برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، برخی ها فکر می‌کنند که دشمنی آمریکا با ما به 13 آبان 1358 بازمی‌گردد و در 43 سال گذشته که آنها را از کشور بیرون کردیم با ما دشمن شدند، اضافه کرد: دشمنی آمریکا با ایران از 28 مرداد 1332 در دوران شاه آغاز شد، زمانی که دولت مصدق به عنوان یک دولت ملی برخاسته از مردم تشکیل شد، با آن مخالفت کرد؛ برای آمریکا رژیم پهلوی یا جمهوری اسلامی فرقی ندارد و تنها اهدافش برایش مهم است.


امام جمعه بندر آستارا ادامه‌داد: وقتی مشاهده می کنیم که انگلیس در دوره قاجار کشور پهناور ما را تکه تکه کرده و به کشورهای دیگر بخشیده است، آنهم در زمانی که تسلط کامل داشتند، اینقدر دشمنی می‌کردند، باید متوجه باشیم الان که دستشان بریده شده، دشمنی‌شان هم بیشتر شده است.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه دشمنان هیچ وقت خیرخواه ماه نبوده و نخواهند بود، اظهار کرد: وقتی بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی می‌گوید که ما جنگ را داخل ایران خواهیم برد، آیا ما را دوست دارد که دلار می‌دهد به ایران اینترنشنال که هر روز بر ذهن ما پمپاژ خبری کند.

 

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه مهم است که ما اول دوست و دشمن خود را بشناسیم و بدانیم هر آنچه از سمت دشمن می‌آید ضرر است، حتی با ادعای دوستی؛ چنانکه روسای جمهور آمریکا هر سال سفره هفت سین می‌چینند، اما دارو را تحریم می‌کنند تا یک شربت یا آنتی‌بیوتیک ساده در هیچ داروخانه‌ای پیدا نشود، اضافه کرد: مسئله مهم تر این است که جدای دشمن‌شناسی، حداقل اگر می‌خواهیم حرف آنها را بشنویم باید حق و باطل را تشخیص دهیم و ببینیم آنچه که آنها می‌گویند آیا واقعا حق است؛ خودمان باید شناخت و بصیرت داشته باشیم و اگر ذهن و فکر ما را برای خودشان مصادره کردند، دیگر مانند یک شهروند آمریکایی و انگلیسی هستیم که فقط از نظر فیزیکی در داخل کشور ایران زندگی می‌کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با بیان اینکه همه چیز نباید در جامعه یکدست و یکصدا و یکجور باشد و خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که این اختلاف برای این است که از همدیگر شناخته شوید و اگر قرار بود همه از امت واحد باشند که ارزشی نداشت، تصریح کرد:  این اختلاف‌ها و تفاوت‌ها برای این است که افراد راه خود را پیدا کنند و یکی راه را زودتر پیدا می‌کند و زودتر به سعادت می‌رسد، یکی دیرتر و یکی هرگز نمی‌رسد و این امر به عمل ما وابسته است. ولی مسئله این است که در هر جامعه‌ای قانون وجود دارد و دشمن هم با ایران قوی و هم ملیت ما مخالف است.


وی ادامه داد: قوت ما از آنجا مشخص می‌شود که مدام بحث فرار نخبه‌ها را مطرح می‌کنند و این نشان دهنده قوی بودن ما از نظر علمی است، از نظر منابع زیرزمینی غنی هستیم و جوری سیاه‌نمایی می‌کنند که انگار همه جا گل و بلبل است و فقط ما مشکل داریم.

 

باقری ارومی تصریح کرد: وقتی این قطعه‌ها را همچون پازل کنار هم بگذاریم، می‌فهمیم که چرا آمریکا تلاش می‌کند کشور ما را بهم بریزد و به جوانی برای شعارنویسی پول می‌دهد. چند سال دنیا را مشغول کرونای ساختگی کردند، چنان که وزیر بهداشت و درمان اخیرا گفت ما هنوز به کرونا مشکوکیم که ترور بیولوژیکی بوده است؛ وقتی دیدند داعش نابود شده است و دیگر نمی‌توانند تجارت سلاح بکنند، رفتند به سراغ تجارت دارو و با تولید واکسن مردم را وادار به خرید کردند تا به آنها نیازمند باشند.

 

وی گفت: وقتی عاقلانه به مسائل فکر کنیم، می‌بینیم قدرتی قلدر در جهان زورگویی می‌کند و یکی از ابزارهای زورگویی‌اش هم همین رسانه است و کاری می‌کند تا اذهان مردم را به سمت خود بکشد، لذا باید شناخت، عرق ملی و ایمان ما نسبت به مسائل خوب باشد، موقعیت‌شناس، دشمن‌شناس و جریان‌شناس باشیم تا از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم.

 

کد خبر 1230364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha