اعضای بدن بیمار آران و بیدگلی به چند نفر نیازمند زندگی دوباره بخشید

آزادی، از اهدای ۶ عضو اعضای جوان ۲۲ ساله آران و بیدگلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «عباس آزادی» در گفت و گو با خبرنگاران گفت: جوان ۲۲ ساله با نام «مهدی کاظمی» بر اثر سانحه تصادف به این مرکز منتقل و به دلیل وخامت حال بیمار در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه بستری که علیرغم انجام اقدامات درمانی لازم، متاسفانه تشخیص مرگ مغزی وی تایید شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: با رضایت و اقدام انسان دوستانه و خیرخواهانه خانواده این بیمار، اعضا بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

 


وی با بیان اینکه این مورد سومین اهدای عضو در سال جاری در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان است، اضافه کرد: پیکر این جوان مرگ مغزی برای انجام اقدامات اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد که اعضای بیمار اعم از ریه ها، کلیه‌ها، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

آزادی ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه و عرض تسلیت خدمت خانواده این بیمار گفت: خوشبختانه امر رضایت‌دهی خانواده‌ها و مقوله پذیرش فرهنگ اهدای عضو، با توجه به بافت اجتماعی خاص و فرهنگ بالای کمک‌رسانی به هم نوعان در اکثر مناطق شهرستان، در سالیان اخیر، سیر امیدوار کننده‌ای داشته است.

 

وی با آرزوی صبر جزیل برای خانواده فداکار کاظمی خاطر نشان کرد: داوطلبان اهدای عضو می توانند با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و یا پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء اقدام کنند.

کد خبر 1230392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha