مقام معظم رهبری تاکنون حدود ۶۰ عنوان کتاب را تقریظ فرمودند/ ریزه کاری های دفاع مقدس باید با زبان هنر معرفی شود

سردار آزادی از انتشار سالانه ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج خبر داد و گفت: طی ۱۰ سال ۲۸ کنگره استانی و ۱۰ کنگره اقشاری برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آزادی امروز سه شنبه 17 آبان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت که در سالن جلسات خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک قطعه نورانی بی بدیل و بی نظیر در تاریخ این کشور است. ما در دفاع مقدس توانستیم خودباوری را تجربه کنیم و عظمت و عزت ایران اسلامی را به رخ دنیا بکشیم. ما در دفاع مقدس توانستیم حماسه های بزرگ ملت عزیزمان را در دفاع از انقلاب و آرمان ها در صحنه عمل نشان دهیم.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار آزادی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری تاریخ دوران دفاع مقدس یک گنج است. باید بتوانیم از این گنج استفاده کنیم، آن را استخراج و به نسل بعد منتقل کنیم. یکی از راه های معرفی این گنج ظرفیت هنر است. شعر، ادبیات داستانی، فیلم، مستند، پویانمایی، سرود، نماهنگ و کلیپ ظرفیت های هنری هستند که در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا حدود زیادی از آنها استفاده کردیم تا بتوانیم معارف و آثار دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنیم.

 

رییس یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت با بیان اینکه کتاب های خوبی در عرصه دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است، عنوان کرد: هر جا از ظرفیت دفاع مقدس استفاده شده جامعه استقبال کرده است. کتاب های دفاع مقدس جزو پر مخاطب ترین کتاب ها بوده است. همچنین فیلم های حوزه دفاع مقدس نیز دیده و مورد استقبال زیادی واقع شده است، اگرچه ما هنوز تا مطلوب فاصله داریم. آثار دفاع مقدس جزو آثار پربیننده و پرمخاطب بوده است.

 

وی با اشاره به پیام و ریزه کاری های دفاع مقدس را جز با زبان هنر نمی توانیم معرفی کنیم، بیان کرد: ما می توانیم از طریق هنر حماسه ها و سبک زندگی شهدا را معرفی کنیم و قله های دفاع مقدس را با هنر زمینی کرد و در معرض دید جوانان قرار داد. یکی از بزرگترین حامیان حوزه هنر دفاع مقدس بی شک مقام معظم رهبری است. ایشان خودشان کتاب های این حوزه را مطالعه و ملاحظه می فرمایند. مقام معظم رهبری تاکنون قریب به 60 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس و مقاومت را تقریظ فرمودند؛ این پشتوانه خوبی است که ما از آن برخورداریم.

 

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج با بیان اینکه هنرمندان عزیزمان خصوصا در حوزه نشر و ادبیات توانستند درخشندگی خوبی در حوزه دفاع مقدس رقم بزنند، گفت: آثار خوبی در حوزه دفاع مقدس خلق شده است. در این حوزه شاید با یک چالش جدی به نام تبلیغ و ترویج روبرو باشیم. اصحاب رسانه می توانند برای رفع این چالش به ما کمک کنند.

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار آزادی با اشاره به ضرورت تبلیغ آثار دفاع مقدس بیان کرد: امسال بعد از دو سال وقفه به خاطر کرونا نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت را همزمان با کنگره شهدای قم و هفته کتاب برگزار می کنیم. این نمایشگاه در شهر قم که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کتاب در حوزه انقلاب، فیلم و دفاع مقدس است، برگزار می شود. قم یک شهر سرآمد است و ما امسال به یاری و فضل الهی این نمایشگاه را در شهر مقدس قم برگزار می کنیم.

 

رییس یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت خاطرنشان کرد: همه فعالیت های سپاه و بسیج برگزاری نمایشگاه نیست. ما به موضوع دفاع مقدس از دوران دفاع مقدس تاکنون به صورت برنامه ریزی شده پرداختیم. یکی از کارهای ما راه اندازی بیش از 35 انتشارات در کشور است. سالیانه 100 عنوان کتاب در سازمان حفظ کتاب و ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج در حوزه دفاع مقدس، انقلاب و مقاومت منتشر می شود. در بنیاد فرهنگی روایت دو انتشارات روایت و ساقی را داریم. همچنین انتشارات فاتحان را نیز داریم.

 

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه اظهار داشت: ما برای پاسداشت نام و یاد شهدا و انتشار حماسه های آنها یادواره ها و کنگره های زیادی را به طور منظم در سطح کشور برگزار می کنیم. طی 10 سال 28 کنگره انسانی و 10 کنگره اقشاری را برگزار کردیم. در همه کنگره ها یکی از محصولات هنری که تولید شده است، کتاب بوده است. ما اهتمام جدی به حوزه نشر و کتاب دفاع مقدس داریم.

 

وی با اشاره به کاروان های نور عنوان کرد: 50 یادمان و زیارتگاه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فعال است. کاروان های نور در ایام عید و تابستان با حضور مردم به خصوص جوانان برگزار می شود. در دو سال اخیر در این حوزه به خاطر کرونا وقفه ای داشتیم و خوشبختانه امسال این کاروان ها مجددا آغاز به فعالیت کردند.

کد خبر 1230394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha