سفیران سلامت دانش‌آموزی آموزش همسالان را اشاعه می‌دهند

کنعانی گفت: سفیران سلامت دانش‌آموزی، آموزش همسالان را اشاعه می‌دهند و این آموزش‌ها در همسالان، خانواده‌ها و در نهایت جامعه گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «محمد سعید کنعانی» پیش از ظهرسه شنبه(17 آبان ماه) در مراسم افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی کردستان، با اشاره به دوران شیوع کرونا و تداوم آثار مخرب آن در دانش آموزان، فقر حرکتی، خشم، استرس، خستگی جسمی و ذهنی و بر هم خوردن ساعات خواب و خوراک دانش‌آموزان را از مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات کرونا عنوان واظهارامیدواری کرد: با اجرای چنین برنامه‌هایی، بخشی از این مشکلات مرتفع شود.


مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج سلامت فیزلوژیک و امنیت سلامت را از مهم‌ترین ضروریات زندگی عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محیط‌ها برای فرهنگ‌سازی در این راستا، مدارس است، اظهار داشت: سفیران سلامت دانش‌آموزی، آموزش همسالان را اشاعه می‌دهند و این آموزش‌ها در همسالان، خانواده‌ها و در نهایت جامعه گسترش می‌یابد.


کنعانی با اشاره به اینکه در قالب طرح سفیران سلامت اقدامات خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است، از اهتمام و زحمات معاونت تربیت بدنی و سلامت و دست اندرکاران حوزه سلامت و تندرستی، مراقبین سلامت مدارس و همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت: سلامت اصل اول همه برنامه‌ها است.


اجرای نمایش عروسکی دانش‌آموزان عضو سفیران سلامت ،اجرای گروه سرود سفیران سلامت دانش‌آموزی از برنامه های جنبی بود.

 

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم سوگند نامه سفیران سلامت دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان قرائت و با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی زنگ سلامت نواخته شد.


تجلیل از داوران ششمین جشنواره سفیران سلامت و دانش‌آموزان برتر کشوری، استانی و شهرستانی جشنواره سفیران سلامت از دیگر بخش‌های این برنامه جذاب بود.

کد خبر 1230410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha