۱۶ درصد دانش‌آموزان کردستان تحت پوشش طرح سفیران سلامت قرار می‌گیرند

خوش‌گوار از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۶ درصد دانش‌آموزان استان کردستان در طرح سفیران سلامت خبر داد و گفت: ۴۱ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در راستای اجرای این برنامه مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «افشین خوش‌گوار» پیش از ظهرسه شنبه(17 آبان ماه) در مراسم افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی کردستان،در دبستان آموزگار دو سنندج با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی و همه جانبه دانش‌آموزان از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به جامعه و کسب مهارت‌های لازم، کار تربیتی است.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان پیش نیاز اصلی تحقق تربیت تمام ساحتی را سلامت جسمی و روانی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: در آموزش و پرورش استان 15 برنامه محوری در راستای پیگیری برنامه‌های حوزه سلامت طراحی شده است که جهت‌گیری همه آنها، ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان و دست یابی به مهارت خود مراقبتی و محافظت از بیماری است.


خوش گوار سفیران سلامت دانش‌آموزی را با معناترین طرح در جهت ارتقاء سواد سلامت دانش‌آموزان عنوان و با بیان اینکه 10 درصد دانش‌آموزان مدارس استان به همین منظور شناسایی و جذب می‌شوند، گفت: در قالب این طرح، مطالب آموزشی ارائه و دانش‌آموزان عضو سفیران سلامت، مطالب را به سایر دانش‌آموزان و گروه همسالان منتقل می‌کنند.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 16 درصد دانش‌آموزان یعنی 41 هزار و 400 دانش‌آموز تحت پوشش طرح سفیران سلامت قرار می‌گیرد، گفت: چشم ما امید ما به مراقبین سلامت مدارس است که این طرح را به خوبی اجرایی کنند.


وی با اشاره به اینکه کرونا با همه تلخی‌ها و سختی‌ها اهمیت اجرای طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی را برای ما تداعی و تهدید کرونا به یک فرصت تبدیل شد، اظهار کرد: این فرصت باید به نقطه قوت تبدیل شود که دور از ذهن نیست و کرونا باعث شد، حوزه سلامت مورد توجه قرار گیرد.


خوش گوار از کاهش نرم مراقبین سلامت از 750 دانش آموز به 480 نفر خبر داد و با تاکید بر اینکه این اقدام باعث ارتقاء کیفیت خدمات در مدارس خواهد شد ادامه داد: پذیرش 20 نفر دانشجو معلم سهمیه استان در حوزه بهداشت برای اولین بار از طریق دانشگاه فرهنگیان و جذب تعداد 14 نفر مراقب سلامت مدارس از محل استخدام ماده 28 را ناشی از نگاه حمایتی به این حوزه انجام شده است.

 

 وی تصریح کرد: در تخصیص اعتبارات نیز ، به این حوزه توجه ویژه شده است.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از راه اندازی 200 اناق بهداشت مدارس در استان خبر داد و با بیان اینکه تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است، گفت: در همین راستا، جعبه کمک های اولیه یک هزار مدرسه استان نیز شارژ و به روز رسانی خواهد شد.


خوش گوار در پایان احیای اختصاص اعتبارات حق لباس مراقبین سلامت مدارس را یکی دیگر از اقدامات بر شمرد و با بیان اینکه فضای مناسبی برای ارتقاء سواد سلامت دانش آموزان فراهم می شود، اظهار داشت: اعتقاد و باورمندی به این موضوع باعث پیشبرد امور خواهد شد.

 

کد خبر 1230413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha