تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است

آیت الله حسینی گفت: در فضای امروزی که دشمنان در حال فشار به انقلاب، نظام و مردم هستند و تلاش می‌کنند تا تفکر دینی را در جامعه از بین ببرند، تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: حضرت امام خمینی (ره) فرزند عاشورا و مکتب امام حسین علیه السلام بود و علی رغم همه انگیزه ها، ادله و عوامل وارد میدان جهاد شد تا این انقلاب به پیروزی رسید و حکومت طاغوت را سرنگون کرد و در همان دوران آغازین انقلاب و حرکت، نیروسازی خود را شکل داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این افراد در همین بستر مبارزه که شامل دانش آموزان، دانشگاهیان و عموم مردم از همه صنوف بودند از سال ۱۳۴۲ و قبل از این نیروسازی شکل گرفت.

 

وی یادآور شد: حکومت طاغوت با همه آن قدرتی که داشت، از غرب کمک می گرفت، ولی دین را به طور کلی از بین برد که هم قانون تدوین می کرد و هم به صورت میدانی افراد متدین را متلاشی می کرد و از بین می برد.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه حادثه پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و پس از آن پیروزی های مختلفی شکل گرفت و باید این روند ادامه ادامه پیدا کند، افزود: این مقاومت و ادامه حیات انقلاب باید ادامه پیدا کند، که این موضوع منوط به «تربیت نیروهای میدانی» است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید نیروهای میدانی، ارزشی و انقلابی در همه رشته ها داشته باشیم تا این ها بتوانند علاوه بر مدیریت کردن، در وسط میدان کار و تلاش حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: هرچند دولت هایی با گرایش ها و مشی سیاسی متفاوت بر سر کار می آیند و در وسط چنین میدانی نگاه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از طرف هر دولت متفاوت است، ولی باید تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی در دستور کار باشد.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: در فضای امروزی که دشمنان در حال فشار به انقلاب، نظام و مردم هستند و تلاش می‌کنند تا تفکر دینی را در جامعه از بین ببرند، تربیت نیروهای انقلابی و ارزشی در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت انکارناپذیر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وقتی که دشمنان بر افراد جامعه هجمه وارد می کنند و کسی انگیزه دینی نداشته باشد، نمی‌توانند در چنین میدانی در برابر دشمنان مقاومت کنند.

 

وی ضمن تاکید دوباره بر اینکه باید نیروهای توانمند، میدانی، انقلابی و کارآمد برای انقلاب و نظام تربیت شوند، افزود: مسئله کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله حسینی با توجه به استقرار حکومت اسلامی در کشورمان، دانشگاه را محلی برای رشد و تعالی اخلاقی و علمی انسان دانست و گفت: مشی و برنامه دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به گونه ای باشد که تربیت نیروهای انقلابی، مذهبی و دینی را در دستور کار داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حجاب، قانون نظام جمهوری اسلامی و قانون خداوند است و نباید ما با مسائل حاشیه ای که دشمنان برای ضربه زدن به نظام انقلاب اسلام ایجاد می‌کنند، عقب نشینی کنیم.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه ها و اداره های مختلف شان و منزلتی دارند و پوشش در منزل و سایر جاها با پوشش در این مکان ها متفاوت است، تاکید کرد: نباید با پوشش نامناسب که متناسب با این مجموعه ها نیست به شان و منزلت دانشگاه و اداره توهین شود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر ما انسان های شایسته ای با تفکر انقلابی، ولایی و ارزشی داشته باشیم این بلاها بر سر ما نمی آید.

 

این استاد حوزه هماهنگی بین دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت های دانشگاه را یک ضرورت دانست و گفت: این ظرفیت ها باید در جهت ارتقاء علمی، اخلاقی، دینی و تربیت نیروهای در شان و شایستگی انقلاب و نظام اسلامی به کار گرفته شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه کسی که مخالف «ولایت فقیه» است در واقع با مشی، اخلاق، حاکمیت معنویت اسلام و ارزش های دینی مخالفت دارد، گفت: وقتی کسی مخالف «ولایت فقیه» باشد قطعاً ظلم، ستم، فساد و فحشا حاکم خواهد شد.

کد خبر 1230514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha