آزادی در راستای تعالی انسان ارزشمند است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: آزادی مطلق در جامعه انسانی معنا و ارزش ندارد؛ در واقع آزادی وقتی ارزشمند است که در راستای تعالی انسان باشد و انسان را به کمال، سعادت انسانی و مقامی که خداوند برای انسان در نظر گرفته است، برساند.

حجت الاسلام سید «سعید حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه ارزش های الهی شکل گرفت گفت: این انقلاب با سایر انقلاب هایی که در جهان رخ داده قابل مقایسه نیست.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: مهم ترین شعار انقلاب های دیگر آزادی بود که برای دستیابی به آن هزینه های سنگینی را متحمل شدند و نهایت چیزی را که به دست آوردند رفاه مادی بود، اما این شعار در مقایسه با شعارهای اصیل انقلاب اسلامی که تحقق تعالی انسانی در سایه نظام اسلامی بود، جزء کوچکی شمرده می شود.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: آزادی مطلق در جامعه انسانی معنا و ارزش ندارد؛ در واقع آزادی وقتی ارزشمند است که در راستای تعالی انسان باشد و انسان را به کمال، سعادت انسانی و مقامی که خداوند برای انسان در نظر گرفته است، برساند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی کاشان با بیان اینکه همه انقلاب ها با اختلافاتی که در اهداف داشتند، به دنبال پیشرفت مادی بوده اند، تصریح کرد: هدف انقلاب اسلامی ایران فراتر از زندگی دنیایی بود و آثار اخروی آن بزرگ تر از آثار دنیوی اش است.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های بعد از آن، تمام اقشار مؤثر بودند اما نقش همه مساوی نبود، ادامه داد: برای این که دریابیم چه‎ کسی نقش مؤثرتری در انقلاب داشته است، باید دید چه‎ کسانی بیشتر به این پیشرفت و تعالی انسانی کمک کردند.

 

وی امام خمینی(ره) را اولین شخصیت تأثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم در کنار ایشان افراد مؤثری در انقلاب در نظر بگیریم، مهم ترین عامل برای سنجش تأثیر آن ها، میزان خدمت شان در جهت آگاهی بخشی و بیداری اسلامی در اجتماع است.

کد خبر 1230519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha