لزوم برنامه ریزی در بخش صادرات محصولات و فرآورده‌ های کشاورزی

عسکری گفت: عدم برنامه ریزی در بخش صادرات محصولات و فرآورده‌ های کشاورزی، آسیب های جدی در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدجواد عسکری، امروز سه شنبه (17 آبان) در نشست انجمن صنفی خشکبار کشور گفت: لازم است تا شرایط مناسب تحقق رشد صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع ‌طبیعی و محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی افزود: عدم برنامه ریزی در بخش صادرات محصولات و فرآورده‌ های کشاورزی، آسیب های جدی در پی خواهد داشت.

نماینده داراب و زرین ‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد فضای ترغیبی در صادرات محصولات و فرآورده‌ های کشاورزی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور تلاش می کند.

وی ادامه داد: صادرات خشکبار کشور به کشورهای هدف مهم است و ارتقای جایگاه و سهم ایران در بازارهای جهانی، امکان صادرات محصولات فرآوری شده خشکبار مانند پسته و زعفران به کشورهای هدف را فراهم می کند.

عسکری تصریح کرد: تعهدات ارزی برای حمایت از صادرکنندگان کشور باید انجام شود با توجه به تولید محصولات باکیفیت و سالم خشکبار در ایران و برخورداری از مزیت ‌های نسبی و رقابتی امکان صادرات محصولات فرآوری شده وجود دارد که حمایت نظام بانکی و قوانین مرتبط با ارزهای خارجی در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است و مجلس شورای اسلامی ایجاد فضای ترغیبی با هدف حمایت از تولیدکنندگان صادرکننده و افزایش تراز تجاری را با جدیت پیگیری می کند.

وی گفت: اقتصاد ملی به سیاست‌ ها و قوانین کارآمد وابسته است و اگربا تدابیر مدیریتی در سطح ملی و محلی همراه شود، اهداف اقتصادی را محقق خواهد کرد.

کد خبر 1230520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha