یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در قم برپا می‌شود

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ قم گفت: یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با هدف معرفی کتب نوشته شده در حوزه دفاع مقدس و ترویج آموزه‌های مقاومت در قم برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار مهدی کبیری‌پور در نشست خبری که در سالن شهید فخری‌زاده در ساختمان آموزشی آیت‌الله سعیدی برگزار شد با اعلام برپایی یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با هدف معرفی کتب نوشته شده در حوزه دفاع مقدس و ترویج آموزه‌های مقاومت اظهار داشت: این نمایشگاه ملی از پنجشنبه هفته جاری، به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای قم برپا می شود.


جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ قم افزود: در این نمایشگاه که در آستانه کنگره ملی شهدای استان قم با حضور مسئولان ملی و استانی برپا می شود ۹۰ ناشر از سراسر کشور در قالب ۱۱۵ غرفه و بیش از 6 هزار عنوان کتاب حضور می یابند.


وی تصریح کرد: این نمایشگاه هر ساله با هدف معرفی کتب نوشته شده در حوزه دفاع مقدس در یکی از استان های کشور برپا می شود و امسال استان قم، میزبان این نمایشگاه ملی است.


کبیری‌پور بیان کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 19 تا 27 آبان هر روزه از ساعت 9 الی 12 و از ساعت 16 الی 21 ویژه علاقه مندان برپاست.


وی عنوان کرد: همچنین نمایشگاه با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه فرهنگ و کتاب به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان برپا می شود.


جانشین فرمانده سپاه استان قم با بیان اینکه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای کنگره ملی شهدای استان قم دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 10 صبح روز 19 آبان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.


وی گفت:همچنین نمایشگاه در 27 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی به کار خود پایان می‌دهد؛ قرار است در این نمایشگاه کتابهایی با موضوعات دفاع مقدس در قالب رمان، مستند، زندگینامه، تاریخ شفاهی، شعر و داستان کوتاه عرضه شد.


در ادامه نشست نیز سرهنگ امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم از برگزاری9 نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران مجرب خبر داد و افزود: این عزیزان در حوزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، حفظ آثار دفاع مقدس، چالش‌ها و مسائل نوپدید و فرصت‌های پیش‌رو به بحث و گفتگو می پردازند.


وی تصریح کرد: این نشست‌ها در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای مخاطبان این نمایشگاه برگزار می شود, نمایشگاه نیز برای همه سنین و سلایق مختلف با ارائه آثار متنوع و مرتبط با کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها به عرضه کتاب می پردازد.


جعفری عنوان کرد: در حاشیه نمایشگاه رونمایی از 20 اثر جدید با هماهنگی ناشران در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برگزار و چندین غرفه جهت آشنایی با کشورهای مقاومت، معرفی آثار تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب و نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس برپا می شود.


وی از برپایی غرفه های نقاشی و بازی های کودکانه برای قشر کودک و نوجوان در نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: از طرفی تخفیفات ویژه ای برای دانشجویان و طلاب با ارائه کارت شناسایی در نظر گرفته شده و مدارس نیز می توانند از این تخفیفات برای دانش آموزان نیز استفاده کنند.


معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه در جهت مقابله با آسیب ها باید فرهنگ ایثار و شهادت از بستر کتاب به نسل جوان انتقال یابد اظهار داشت: کتاب بستری مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهاست.

کد خبر 1230523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha