امام علی (ع) الگویی برای تمامی عصرها و نسل‌هاست

سلگی بابیان اینکه فضایل اخلاقی امام علی علیه‌السلام باید در بین اقشار مردم نهادینه شود، افزود: امام علی علیه‌السلام الگویی منحصربه‌فرد برای تمامی عصرها و نسل‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  روح‌الله سلگی امشب (۱۷ آبان) در آئین تجلیل از متصدیان نخستین کنگره بین‌المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه که در رستوران حاج حسن صفری در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کنگره در سال‌های آینده با نگاه جامع‌تری و با حضور کشورهای اسلامی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به پیشینه مردم مازندران و نقش‌آفرینی مازندرانی‌ها در مکتب امام علی (ع)، گفت: باید زوایا و خفایای سیره آن حضرت بازخوانی و بازتعریف شود.

 

سلگی بابیان اینکه فضایل اخلاقی امام علی علیه‌السلام باید در بین اقشار مردم نهادینه شود،  افزود: امام علی علیه‌السلام الگویی منحصربه‌فرد برای تمامی عصرها و نسل‌هاست.

 

وی به نام‌گذاری ۱۴ آبان به‌عنوان روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اندیشمندانی که سیر تحولات تاریخ و شکل‌گیری نظام‌های سیاسی را مطالعه کرده‌اند به‌درستی دریافتند که چه‌کار بزرگی در مازندران انجام‌شده و مردمان این خطه از شمال کشور در سال ۲۵۰ هجری قمری برای تشکیل حکومت تشیع چه اقدام ارزشمندی انجام داده‌اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بابیان اینکه نهال تنومند تشیع که محور مقاومت است در مازندران غرس شد و باید این مناسبت در مازندران به شایستگی بزرگداشته شود،‌ افزود: تلاش داریم نقش هویت‌بخش مازندران و دیار علویان را بازخوانی کنیم تا نقش‌آفرینی مردمان این دیار در حفظ ارزش‌های انقلاب برای همگان تبیین شود.

 

وی بابیان اینکه باید بدانیم دیار علویان یک مکتب و جریان است، ادامه داد: در خانطومان مردم دیار علویان بیشترین شهید را تقدیم دفاع از حرم آل الله کردند.

کد خبر 1230564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha