برگزاری نخستین اردوی آموزشی طرح ملی «یاس» در خوزستان

فاز جدید طرح ملی «یاس» در سطح استان با مشارکت کمیته امداد و هلال‌احمر خوزستان به‌منظور ارائه آموزش مواجهه با بحران و افزایش تاب‌آوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، اردوی آموزشی مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر استان به منظور اجرای فاز جدید طرح ملی «یاس» (یاران آسیب‌ستیز) به مدت 2 روز در مجتمع تربیتی شیخ انصاری شهرستان دزفول با حضور حسین رجبی مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد کشور برگزار شد.

 

جمال شیبه در مراسم اختتامیه این طرح اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی برای دختران تحت حمایت کمیته امداد برگزار شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: در راستای اجرای این طرح در این فاز، 250 نفر از خواهران آموزش دیده، در 42 خانه هلال استان خوزستان مشغول فعالیت می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: فراگیران این دوره آموزشی با توجه به مدرک تحصیلی و نوع فعالیت در کارگاه‌های پنج‌گانه اعم از رسانه خبرنگاران، دادرسان، مردم‌یاران، کارآفرینان و فرماندهان تقسیم‌بندی شده و آموزش مرتبط را فرا می‌گیرند.

 

شیبه تصریح کرد: در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان برای شرکت‌کنندگان ارائه داده می‌شود.

 

وی ابراز کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می‌توانند در محله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله خود را از بحران نجات دهند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اذعان کرد: در  طرح یاس نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به‌عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال‌احمر در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های موردنیاز در زمان وقوع حوادث به‌کارگیری می‌شوند.

 

وحید شعبانی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شهر مقاومت و پایداری عنوان کرد: جامعه آسیب‌پذیر با ارتقای سطح آموزش‌ها می‌تواند به بالندگی و ایمنی در برابر خطرها دست پیدا کند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با اشاره به اهمیت پذیرش اجتماعی یاد آور شد: این آموزش‌ها هم برای ارتقای اعتماد به نفس است تا آینده شاهد ایفای نقش این جوانان در کشور باشیم.

 

کد خبر 1230632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha