جنایات تلخی که اغتشاشگران در مساجد رقم زدند/ وضعیت ائمه جماعاتی که مورد حمله قرار گرفتند

حمله به مساجد و ائمه جماعات رسم رایج اغتشاشگران در فتنه اخیر کشور است؛ رسمی که به تخریب بسیاری از مساجد و شهادت و جانبازی تعدادی از روحانیون فعال و جهادگر که پناه و ملجاء مردم هستند، انجامید.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اغتشاشگران در جریان آشوب های اخیر، مساجد را بیش از هر مکان دیگری مورد هجمه قرار دادند مسئله ای که بار دیگر ثابت کرد مسجد اهمیت راهبردی در نظام اسلامی دارد و دشمن به طرق مختلف دشمنی خود را با آن نشان می دهد ... در شهر تهران نیز به مساجد متعددی از جمله مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله گلبرگ شرقی، مسجد امام رضا (ع) در شهرک اکباتان، مسجد حضرت ابوذر در محله دلاوران تهرانپارس و مسجد الزهرا (س) در خیابان تکاوران حمله شد.

 

حجت الاسلام سجاد شهرکی امام جماعتی که به خیل شهدا پیوست

علاوه بر این، چند تن از امامان جماعت نیز در برخی از استان های کشور مورد ضرب و شتم آشوبگران قرار گرفتند که از میان آنان، حجت الاسلام سجاد شهرکی، امام جماعت مسجد «مولای متقیان(ع)» در مقابل این خانه خدا توسط افراد مسلح مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. آن شهید روحانی جوان ۳۲ ساله و از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان زاهدان بود که مسجد مولای متقیان(ع) واقع در بلوار جمهوری اسلامی این شهرستان را به محور برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و بصیرتی تبدیل کرده بود.

 

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی امام جماعتی که به شدت مجروح شد

حجت‌الاسلام اسماعیلی، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) نیز در اغتشاشات روز ۱۲ آبان‌ماه کرج، توسط اشرار مورد حمله قرار گرفت و  ۱۲ ضربه چاقو در ناحیه گردن، سینه، پهلو و دست به وی زده شد و پس از اعزام به بیمارستان، یک جراحی ۴ ساعته را پشت سر گذاشت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ممنوع‌الملاقات شد.

 

 

 

 

حسینی امام جماعتی که دو مرتبه مورد حمله اشرار قرار گرفت

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسینی، امام جماعت مسجد چهارسوق بازار بزرگ تهران نیز به گفته خودش تاکنون دو مرتبه از سوی اغتشاشگران مورد ضرب و شتم قرار گرفت. وی پدر شهید و از رزمندگان دوره دفاع مقدس است.

 

برای جهاد تبیین به میان مردم رفته بود

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی کارخانه امام جماعت مسجد الهادی (ع) محله هرندی تهران، روحانی دیگری است که اغتشاشگران به وی حمله کردند. حجت الاسلام والمسلمین کارخانه بین معترضان رفته بود تا با آن‌ ها صحبت کند اما عده‌ ای با قمه و سنگ و آجر به وی حمله کرده و از ناحیه سر و جمجمه به وی آسیب زدند. در آخر یک آشوب‌ گر با چاقو بالای سرش رفته تا کارش را تمام کند اما کاسبان‌ محل مانع شدند. وی یک روحانی بسیار فعال و دغدغه‌مند و بااخلاق است که اقدامات جهادی متعدد و اثرگذاری در محله هرندی انجام داده  است؛ برادر وی نیز در جریان فتنه سال ۸۸ به مقام جانبازی نائل شد.

 

 

 

 

حجت الاسلام کارخانه در گفت و گو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه برای صحبت کردن به میان معترضان رفته بودم تا سخنان آنان را بشنوم و پاسخ لازم را به آنان بدهم، گفت: چند تن از اغتشاشگران که قطعا از اشرار بودند با چاقو و چماق به من حمله کردند. وظیفه هر روحانی، تبیین است و من هم برای انجام وظیفه در میان ان جمع حاضر شدم. امیدوارم که خداوند این انجام وظیفه را از بنده قبول کنند.

 

امام جماعت مسجد الهادی (ع) محله هرندی تهران افزود: آسیب های وارده به بدنم به ویژه ناحیه سرم به گونه ای است که به گفته پزشکان حداقل باید سه ماه دیگر در منزل در شرایط استراحت مطلق باشم و احتمالا تا پایان عمر باید چند دارو را مصرف کنم.

 

عیادت رئیس ستاد فهما از حجت الاسلام کارخانه

وی در ادامه با تشکر از همه اهالی مسجد الهادی (ع) و شخصیت های سیاسی و فرهنگی کشور که پس از آن اتفاق از وی تفقد و عیادت کردند، گفت: از دفتر مقام معظم رهبری برای عیادت بنده به بیمارستان آمد. دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در منزل از بنده عیادت کرد. حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین مبرهن، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره)، شهردار منطقه 12 تهران و شهردار ناحیه پنج شهرداری منطقه 12 از شخصیت های دیگری بودند که با حضور در منزل از بنده عیادت کردند.

 

 

 

کارخانه ادامه داد: بنده اگر بار دیگر در چنین شرایطی قرار گیرم قطعا به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل می کنم و شهادت در این مسیر را از زمانی که طلبه شدم، هر لحظه از خدا طلب می کردم.

 

همه روزه برنامه‌های مسجد الهادی (ع) را دنبال می‌کنم

امام جماعت مسجد الهادی (ع) در ادامه درباره برنامه های این مسجد از زمانی که وی جراحت پیدا کرده است، گفت: بنده با وجود وضعیت جسمی ام برنامه های مسجد را دنبال می کنم. هیچ بهانه ای وجود ندارد که پیگیری برنامه های دینی را تعطیل کنیم.

 

وی گفت: مسجد الهادی (ع) طی ۵۰ روز اخیر با تلاش اعضای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری و هیئت امنا به خوبی فعالیت هایش انجام شده و توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان، شرکت در برنامه های دینی و انقلابی از جمله راهپیمایی ۱۳ آبان و اجتماع محمد رسول الله (ص) و سایر برنامه های مسجد الهادی (ع) طبق روال گذشته در حال انجام است.

 

ترس دشمن از اثرگذاری بی نظیر روحانیون در میان مردم

حجت الاسلام و المسلمین «محمد هادی رحیمی صادق» در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به حمله اشرار آشوبگر به ائمه جماعات مساجد و طلاب در اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: این اتفاقات بسیار تلخ نشان می دهد که دشمن از اثرگذاری روحانیون در جامه بسیار در هراس و عذاب است.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: با شهادت هر روحانی، انگیزه و عزم روحانیون اعم از ائمه جماعات مساجد و مبلغان و طلاب برای ادامه مسیر درخشان انقلاب اسلامی و خدمت به مردم بیشتر می شود.

 

کد خبر 1230658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha