لزوم عملیاتی شدن تعهدات دستگاه های اجرایی برای حضور معلولین در جامعه

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه معلولین عضو جامعه هستند و باید برابر با دیگران بتوانند از کلیه امکانات جامعه استفاده کنند، گفت: انتظار می رود تعهدات دستگاه های اجرایی برای حضور و مشارکت معلولین در جامعه عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، امروز(۱۸آبان) در نشست علمی تخصصی مدیران ارشد ستادی و استانی سازمان بهزیستی کشور که با حضور  علی محمد قادری،‌ معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مجتمع فرهنگی بهزیستی استان برگزار شد، با بیان اینکه ارزش و جایگاه این سازمان به واسطه خدمت به جامعه هدف ایجاد شده، اظهار کرد: امام علی(ع) در عهد نامه مالک اشتر فرمودند:«در مصر با طوایف، اقشار و طبقات مختلف مردم از جمله با دهک های پائینی که اهل حاجت و مسکنت(زمین گیری) دارند مساعدت و کمک شود».

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه برای جامعه هدف بهزیستی باید بهزیستی اجتماعی فراهم شود یعنی ارتباط این قشر با اجتماع قطع نشود، گفت: پیامبر(ص) فرمودند اگر کسی دست نابینایی را بگیرد و چهل قدم با وی همراهی کند خداوند متعال گذشته آن شخص را می بخشد.

 

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی باید از لحاظ روحی و معنوی توانمند شوند، افزود: خدمات در حوزه مادی خلاصه نشود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش بهزیستی اجتماعی در ایجاد روحیه امید و سرزندگی در جامعه هدف این سازمان حمایتی اشاره کرد و گفت: باید پای مددجویان به محافل دینی و حضور در نمازهای جماعت بازشود تا زمینه مقاوم سازی روحیه این قشر فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه متنوع ترین شرح وظیفه و جامعه هدف در اختیار سازمان بهزیستی است، ادامه داد: این جامعه هدف با این شرح وظیفه خدمت بسیار مهم است . باید سلامت اخلاقی، چشم پاکی و دست پاکی در مواجه با این جامعه هدف داشته باشیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عملکرد نهادها و ارگان ها باید نظارت شوند و تعهدات دستگاه های اجرایی برای حضور معلولین در اجتماع عملیاتی شود،گفت: شرایط برای حضور و مشاركت معلولین در جامعه فراهم شود.

 

وی خاطرنشان شد: معلولین عضو جامعه هستند و باید برابر با دیگران بتوانند از کلیه امکانات جامعه استفاده کنند.

 

کد خبر 1230679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha