سند نقشه مهندسی فرهنگی نمود جلوه حلقه های میانی در عرصه فرهنگی است

حجت الاسلام قمی گفت: جلوه حلقه های میانی در عرصه فرهنگی در سند نقشه مهندسی فرهنگی نمود دارد و این سند تنها در اختیار مسئولان نباید باشد بلکه باید در اختیار بانوان، نوجوانان و سایر موثرین جامعه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمد قمی، امروز چهارشنبه (18 آبان) در جلسه مدیران و مسئولان فرهنگی استان فارس که در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: به ازای هر ۳۰۰ واحد مسکن مهر باید یک مسجد ساخته شود اما برخی پروژه ها ۲۹۹ واحدی قراداد بسته می شود که موظف به مسجد سازی نشوند.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گام دوم بدون تحول محقق شدنی نیست و تحول دارای شاخصه هایی است، در حوزه فرهنگی و اقتصادی هم به تحول نیاز است و حوزه فرهنگ به بازسازی انقلابی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیاز دارد.

وی اضافه کرد: در این میان رصد مهم است و روحانیت باید نبض تحولات باشد، اصول و سنت های الهی سر جای خود هستند اما تحولاتی با گذر زمان باید ایجاد شود و تحول هم باید مبتنی بر اثرگذاری واقعی باشد.

حجت الاسلام قمی تصریح کرد: باید دید چه گستره ای از جامعه در میدان از تحول برخوردار می شود و مردمی بودن برای پیشبرد جامعه بسیار مهم است.

وی ادامه داد: همه با هم باید به تبلیغات اسلامی و انجام امور دیگر در جامعه بپردازیم و تبلیغات اسلامی به گفته امام راحل، شناساندن خوبی ها و تشویق به آنجام آنهاست و فقط طلبه نمی تواند در این عرصه اقدام کند و همه با هم باید وارد عمل شوند

حجت الاسلام قمی با تاکید بر اینکه جلوه حلقه های میانی در سند نقشه مهندسی فرهنگی نمود دارد، گفت: این سند تنها در اختیار مسئولان نباید باشد بلکه باید در اختیار بانوان، نوجوانان و سایر موثرین جامعه قرار بگیرد زیرا بانوان در تمام عرصه های زندگی و تربیتی مهم هستند.

وی تصریح کرد: از مسئولان و فرهیختگان فارس توقع پیشرانی برای پیشبرد برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی داریم و امیدواریم شاهد تحول مطلوب در عرصه های مختلف باشیم و این تحول در عرصه فرهنگی مشهود باشد.

کد خبر 1230683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha