هشتگ«# انا_ یمنی_ أکره_آل_ سعود»، ضد   جنایت‌های بن سلمان  در یمن

فعالان یمنی کمپینی را با «هشتگ # انا_ یمنی_ أکره_آل_ سعود» علیه رژیم سعودی به دلیل سیاست خصمانه این رژیم با یمن به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فعالان یمنی، کمپینی را علیه رژیم سعودی برای روشن کردن سیاست خصمانه آل سعود با یمن و آثار مخرب جنگ بیهوده‌شان از مارس 2015 میلادی براین کشور به راه انداختند.

پیش از برپایی این کمپین، وب سایت آمریکایی «اینک استیک» که متخصص در امور خارجی است، در گزارشی به تاریخ سوم نوامبر 2022 میلادی، اعلام کرد:فروش تسلیحات آمریکایی به ریاض غیراخلاقی است.

 

این وب سایت اعلام کرد: اگر دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا واقعا درباره جلوگیری از اقدامات خصمانه در یمن جدی بود، بدیهی‌ترین مسئله این است که خرید تسلیحات آمریکایی توسط عربستان را بسیار سخت می کرد.

در این گزارش آمده است: وزارت امور خارجه و دفاع در شمارش تعداد کشته شدگان غیرنظامی در فرآیند فروش تسلیحات کوتاهی می کنند، باوجود اینکه گزارش‌ها تاکید دارند که ائتلاف سعودی- اماراتی از سلاح های آمریکایی علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در یمن استفاده کرده است.

 

در واکنش به برپایی این کمپین، فعالان، مشارکت خود را با «هشتگ # انا_ یمنی_ أکره_آل_ سعود» تایید و اعلام کردند: عربستان به یمن نیامده تا نبرد با حوثی ها را آنگونه که ادعا می کند، حل کند، بلکه برای تخریب و دفن  قیام یمن آمده است؛ زیرا می خواهد زیر سایه اش باشد.

این فعالان خشم خود را برسر محمد بن سلمان ریختند و او را متهم به اهانت به حرمین شریفین با گسترش فسق و فجور و مبارزه با اسلام کردند.

 

آنها همچنین بن سلمان را به کشتن زنان و کودکان، تخریب زیرساخت‌های کشور، تفیکک بافت اجتماعی، نفی ارزش‌های برادری و همسایگی و پیوندهای خویشاوندی و دینی متهم کردند.

با این حال، فعالان تاکید کردنند: وقتی از سیاست های داخلی یا خارجی عربستان در قبال یمن انتقاد می کنند، از سرزمین و ملت عربستان متنفر نیستند، بلکه از رژیم حاکم در این کشور که از دهه‌ها پیشی بر این سرزمین و مردم حکومت می کند، تنفر دارند.

 

یمن از بیش از 7 سال است که شاهد جنگ مستمر بین نیروهای حامی ائتلاف سعودی_ اماراتی و انصارالله است. این درگیری به بحرانی انسانی در یمن منجر شده است که بدترین بحران در جهان به شمار می آید. متاسفانه تا امروز هیچ چشم اندازی برای بازسازی این ویرانی وجود ندارد.                                                              

کد خبر 1230752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha