مدارس و خانواده ها باید بستر را برای  شكل گیری هویت یكپارچه انقلابی، اسلامی و ایرانی  دانش آموزان  فراهم کنند

هاشمی مهر گفت: خانواده ها و مدارس باید بستر را برای شكوفایی استعدادها و شكل گیری هویت یكپارچه اسلامی، ایرانی و انقلابی دانش آموزان فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» امروز (۱۸ آبان ماه) در نشست هیئت اندیشه ورز که به همت دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور نخبگان علمی و فرهنگی در محل آموزش و پرورش تشکیل شده بود، گفت: آموزش و پرورش زیربنای تحول در جامعه بوده که باید زمینه ساز پرورش و تربیت شهروندانی اخلاق مدار و قانون محور باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شناخت عمیق هویت ایرانی، اسلامی، افزایش اعتماد به نفس و اطمینان خاطر و سلامت فكری را در دانش آموزان ایجاد می كند، افزود: خانواده ها و مدارس بستر را برای شكوفایی استعدادها و شكل گیری هویت یكپارچه اسلامی، ایرانی و انقلابی دانش آموزان  فراهم کنند.

 

وی با تقدیر از دفتر امور احتماعی استانداری و نظرات سازنده همه نخبگان علمی و فرهنگی که با احساس مسئولیت و دغدغه مندی راهکارها و پیشنهادات ارزنده ای در زمینه مسائل آموزش و پرورش مطرح کردند، ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در اقصی نقاط استان زیرساخت ها برای تحصیل دانش آموزان فراهم بوده و بازمانده از تحصیل به خاطر نبود مدرسه و معلم وجود ندارد.

هاشمی ادامه داد: دفتر مراقبت های اجتماعی در آموزش و پرورش باید فعالتر شود و در محیط مدرسه کارهای فرهنگی صورت گیرد تا آسیب های اجتماعی را در مدارس شاهد نباشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عدم آشنایی دانش آموزان با مهارت های اجتماعی را یادآور شد و گفت: استفاده از توانایی های دانش آموزان و فرصت اظهار نظر در کلاس توسط معلمان، خودشناسی، تقویت روحیه خودباوری و ایمان عمیق دینی در ارتقاء مهارت اجتماعی دانش آموزان موثر خواهد بود.

 

وی افزود: آموزش و پرورش با آموختن مهارتها به دانش آموزان راه را برای یافتن جایگاه ارزشمند آنان در جامعه، هموار می کند.

هاشمی بر شناسایی و تعیین ساز و كارهای مفید و موثر در تقویت هویت اسلامی، ایرانی در دانش آموزان و معلمان تاکید کرد و گفت: تقويت اعتقادات دانش آموزان با آموزه هاي ديني، حذف فاصله والدين با فرزندان و ايجاد فضاي پر نشاط در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درگیری دوسال اخیر مدارس با کرونا بر مدیریت فضای مجازی و توجه به تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاهها با احساس مسئولیت آموزش و پرورش را برای تربیت نسل های آینده بیشتر کمک کنند.

 

وی خواستار توجه بیشتر والدین و معلمین به مسائل تربیتی و آموزشی دانش آموزان شد و اظهار کرد: تنها راه نجات نسل های آینده از تهاجم فرهنگی دشمنان، تقویت باورهای اعتقادی آنان است و باید نظام آموزش و پرورش تقویت شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلوبه و بویراحمد نیز در این نشست با تشکر از دغدغه همه صاحب نظران به مسائل آموزش و پرورش، گفت: حضور دانش آموزان در تشییع شهیدان خوب در بهمئی و یوم الله 13 آبان نشان از باورهای عمیق دینی و انقلابی آنها دارد.

 

«حسنعلی عزت خواه» با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات و نارسایی ها آموزش و پرورش موفقیت های خوبی به دست آورده، افزود: ما وراث آموزش و پرورشی هستیم که بیش از 2 سال درگیر بیماری کرونا بود و دانش آموزان در فضای مجازی آسیب های زیادی دیدند که برای جبران این آسیب ها باید تلاش مضاعفی نماییم.

وی افزود: به مسائل آموزش و پرورش نباید مقطعی نگاه کنیم امروز که موشک های دشمن به سمت مدارس شلیک شده باید همه به آموزش و پرورش کمک کنیم تا همگان در تربیت نسل های فردای این کشور سهیم باشیم.

 

عزت خواه، کسب رتبه چهارم در پروژه مهر، رشد 100 درصدی در هدایت دانش آموزان به سمت رشته ریاضی و هدایت 30 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش را از موفقیت های آموزش و پرورش در چند ماهه سال جاری عنوان کرد.

 

سید ناصر رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز با تقدیر از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش در راستای اجرای تفاهم نامه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، گفت: در عرصه آسیب های اجتماعی سن اعتیاد کاهش یافته ولی آهنگ این حرکت در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها بسیار کندتر است.

نوری مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز تزریق امید به جوانان و نوجوانان در کنار تحصیل علم ودانش را یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش بهترین مامن برای بروز خلاقیت ها و ایده ها و افکار نو در راستای تحول و توسعه جامعه است.

 

وی گفت: با تقویت آموزش و پرورش در جامعه زندگی بهتری را برای آینده دانش آموزان رقم خواهیم زد که قطعا توجه و نگاه ویژه به مسائل آموزش و پرورش در جلسات هیئت اندیشه ورز مدنظر خواهد بود تا با ارائه راهکارهای علمی بستر برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شود.

 

گفتنی است در این نشست که معاونین و نمایندگان برخی دستگاه های اجرایی حضور داشتند، اعضای هیئت اندیشه ورز نظرات و دیدگاه های خود را در زمینه به آسیب های اجتماعی در مدارس و روش های شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل ارائه و بر عملیاتی کردن راهکارهای علمی ارائه شده تاکید کردند.

کد خبر 1230756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha