۶۰ مددجوی جرائم غیرعمد از ندامتگاه‌های خوزستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت ستاد دیه استان آزاد شده‌اند گفت: امروز نیز شاهد آزادی ۶۰ نفر دیگر از این زندانیان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، علی دهقانی امروز چهارشنبه (18 آبان) در آئین جشن گلریزان استان خوزستان، ضمن ابراز خرسندی از این رویداد و قدردانی از کمک‌های خیرین و تلاش‌های ستاد دیه استان اظهار کرد: نتیجه این مشارکت، دستگیری از کسانی است که ناخواسته و بنا به غفلت، سهل‌انگاری و علل دیگر، تغییری در زندگی آنان به وجود آمده که امروز نیازمند کمک هم‌نوعان خود هستند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: جرائم مالی این مددجویان، حدود 16 میلیارد تومان بوده که بالغ بر 10 میلیارد آن با صدور اعسار از سوی قضات، قسط بندی، 2 میلیارد آن نیز توسط خیرین اهدا و حدود 500 میلیون تومان نیز از سوی خانواده مددجویان تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد تومن از این مبلغ نیز توسط شکات بخشوده شده است اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 190 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت ستاد دیه استان آزاد شده‌اند و امروز شاهد آزادی 60 نفر دیگر از آنان هستیم و امیدواریم با این روند، تا پایان سال سایر مددجویان نیز آزاد و به آغوش خانواده خود بازگردند.

 

دهقانی با اشاره به افتتاح و توسعه مراکز جدید اداره کل زندان‌های استان از جمله مرکز مراقبت پس از خروج، مرکز پایش و نظارت نظام نیمه‌آزادی و دادرسی الکترونیک ابراز کرد: رویکرد قوه قضائیه در نظام تحول و تعالی این است که کسانی که مرتکب جرائم خشن می‌شوند و به امنیت، آرامش و آسایش جامعه خدشه وارد می‌کنند باید طبق قانون مجازات شوند و تحمل حبس کنند.

 

وی تصریح کرد: اما در بین زندانیان افرادی هستند که می‌توانند در چارچوب مقررات و ضوابط و با استفاده از نهادهای ارفاقی که قانون تعیین کرده، پایش و تفکیک و مدت مجازات حبس خود را با استفاده از پابند الکترونیکی در بیرون از زندان و در کنار خانواده و یا حضور محل اشتغال خود طی کنند.

 

رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: امروز 2 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمک‌های مراقبت‌های پس از خروج هستند و زمینه اشتغال 180 نفر از مددجویان نیز با اعطای تسهیلات و سایر اقدامات فراهم شده تا این افراد پس از آزادی بتوانند مانند یک فرد قانونمند در جامعه زندگی کنند.

 

وی با اشاره به توسعه دادرسی الکترونیک در استان یاد آور شد: پیش از حضور زندانیان در جلسات دادرسی نیازمند انتقال زندانیان بودیم و امروز با راه‌اندازی این مرکز، علاوه به تسهیل در کار، شاهد تسریع در رسیدگی‌ها نیز خواهیم بود.

 

کد خبر 1230829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha