آمادگی کتابخانه‌های عمومی گیلان برای راه‌اندازی کتابخانه‌ای در مرکز شهر فومن

تقوی گفت: اگر در داخل شهر فومن مکانی استاندارد برای راه‌اندازی کتابخانه معرفی شود نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در اسرع وقت نسبت به تجهیز آن اقدام می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یاسر تقوی» امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فومن که با حضور فرماندار و اعضای این انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد اظهار داشت: شهرستان فومن از حیث دارا بودن عناصر فرهنگی و مذهبی نظیر حضرت آیت‌الله بهجت فومنی و صابری فومنی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان فومن عنوان کرد: متاسفانه در حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی با عقب ماندگی‌های فراوانی مواجهیم و در سالهای اخیر به توصیه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش فرهنگی آنچنان که باید توجه نشده است. 

 

تقوی کتاب را از دیدگاه مقام معظم رهبری مهمترین عنصر فرهنگی جامعه خواند و اذعان کرد: حوادث اخیر و توطئه دشمنان نشان داد اهمیت حوزه فرهنگ حتی از حوزه اقتصاد هم بیشتر است زیرا طبق فرمایش مقام معظم رهبری پرچم مبارزه در راه اسلام و موضع حق تنها در دستان اهل بصیرت قرار دارد.

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار شهرستان فومن به ویژه در بخش افزایش اعتبارات تملک برای نهاد کتابخانه‌ها اضافه کرد: وسایل سخت‌افزاری کتابخانه‌های ما در استان گیلان دچار استهلاک و فرسودگی‌ است و شدیداً نیازمند به روزرسانی هستند. 

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزود: در استان گیلان ۸۵ کتابخانه دایر است فلذا اگر یکبار برای همیشه مشکلات سخت‌افزاری کتابخانه‌ها را برطرف کنیم نفع آن به تمام استان می‌رسد که البته بخشی از این امر مستلزم پرداخت اعتبارات تملک و سهم نیم درصد شهرداری‌هاست. 

 

تقوی یادآور شد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان مانند هر دستگاه اجرایی دیگر اگر منابعی مشخص و قابل مدیریتی از همان ابتدا در اختیار داشته باشد، می تواند برای اقدامات خود در کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کند. 

 

وی اظهار داشت: از شهرداران تقاضا داریم در امر پرداخت سهم نیم درصد خود اهتمام لازم را داشته باشند زیرا اگر این منابع به موقع پرداخت شود مجموعه آن صرف تعالی، توسعه و امورات کتابخانه‌ای همان شهر و منطقه خواهد شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان افزود: کتابخانه دستغیب فومن کتابخانه خوبی است اما موقعیت مکانی خوبی ندارد و مراجعه کنندگان در مورد آن دچار دغدغه هستند و اگر بشود در داخل شهر فومن مکانی استاندارد برای راه‌اندازی این کتابخانه معرفی شود نهاد کتابخانه‌های عمومی در اسرع وقت نسبت به تجهیز آن اقدام می‌کند. 

 

تقوی تصریح کرد: برای کتابخانه ماکلوان هم از ابتدای امر تاکنون بیش از ۳۵ میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم فرمانداری شهرستان برای حل مشکلات آن به ما کمک کند و اگر مشکلاتش قابل حل نبود نهاد کتابخانه‌ها فضای جدیدی را برای این کار در نظر می‌گیرد. 

 

وی کتابخانه ماسوله را یک ظرفیت ملی دانست و با تاکید بر اینکه سال گذشته معادل ۲۵۰ میلیون تومان از اعتبارات نقدی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در شهرستان فومن و برای ساماندهی این کتابخانه هزینه شد خاطرنشان کرد: این کتابخانه دارای سالن جلسات است و می تواند برای برگزاری برنامه‌های در سطح ملی استفاده‌ شود.

کد خبر 1230860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha