۵۲ پایگاه اورژانس استان زنجان تحت پوشش شبکه بی سیم DMR است

به گفته تقی لو در حال حاضر ۶۳ پایگاه اورژانس در استان زنجان فعالیت می کند که از این تعداد ۵۲ پایگاه تخت پوشش شبکه بی سیم DMR است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، داریوش تقی لو در نشست رئیس سازمان اورژانس کشور با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بازسازی ۱۹ پایگاه فرسوده در سطح استان طی یک‌سال گذشته، گفت: از سال گذشته تا کنون ۳پایگاه فوریت پزشکی جدید شامل پایگاه‌های چایرلو، صائین‌قلعه و اشراق در سطح استان احداث شده است.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: افتتاح پد بالگرد اورزانس هوایی در سجاس، طارم و ماهنشان و ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‌های فرسوده از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات می‌باشد.

 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت مخابرات استان مبنی بر دریافت فضای مخابراتی و راه‌اندازی ۶ سایت تکرار کننده DMR  در سطح استان بدون پرداخت هزینه، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها، اجرای دکل در پایگاه‌های جدیدالاحداث در سطح استان از سال ۱۳۹۵ تا کنون، حذف می‌شود.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان به اجرای شبکه بی‌سیم DMR در ۸۵درصد از پایگاه‌های استان اشاره و خاطر نشان کرد: با اجرای اتوماسیون عملیاتی و شبکه رادیویی DMR ، تمامی مراکز پیام در سطح استان، جمع‌آوری و در مرکز استان تجمیع شده است و در حال حاضر از ۶۳ پایگاه موجود در سطح استان، ۵۲ پایگاه، تحت پوشش شبکه بی‌سیم DMR می‌باشد.

 

کرامتی از خرید ۲۶ دستگاه بی‌سیم دیجیتال و یک دستگاه تکرارکننده از طریق اوراق در سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان با همکاری سازمان بهزیستی، راه‌اندازی سامانه استعلام موقعیت جغرافیایی تماس‌گیرندگان اورژانس با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان اورژانس کشور و اجرای بستر امن ارتباطی برای تمامی سیم‌کارت‌های شبکه اتوماسیون عملیاتی و تله‌مدیسن از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات می‌باشد.

 

وی به اقدامات صورت گرفته در اورژانس استان در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: تشکیل چارت مدیریت ICS و عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل مطابق با دستورالعمل تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تدوین سند استراتژیک در حوزه پدافند غیرعامل، تهیه و بروزرسانی تجهیزات پزشکی سرمایی، برگزاری مانورهای آموزشی برای مدیران و کارشناسان دانشگاه و اختصاص و تجهیز سوله بحران از جمله این اقدامات است.

 

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود کیفیت و اعتباربخشی، انجام خودارزیابی ملی اعتبار بخشی پیش بیمارستانی، تدوین و ابلاغ  سند راهبردی ۱۴۰۱ لفایت ۱۴۰۵، تدوین و ابلاغ کتابچه فلوچارت مرکز و اجرای اعتباربخشی در پایگاه‌های اورژانس استان از اقدامات صورت گرفته می‌باشد.

 

وی طراح و ساخت سیت سرسیلندر بنز اسپرینتر ۳۱۵ برای اولین بار در کشور را از طرح‌های نوآورانه اورژانس استان زنجان عنوان کرد و افزود: ایجاد ظرفیت بازسازی آمبولانس‎‌های فرسوده و طراحی طرح آشیانه بالگرد و ساخت ماکت و ارائه پیشنهاد به سازمان اورژانس کشور از جمله پتانسیل‌های اورژانس استان است.

کد خبر 1230954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha