بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس برگزار می شود

معاون مدیرکل بحران استانداری ایلام از برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در سطح ۳۰ مدرسه در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، اولین جلسه هماهنگی  برگزاری بیست و چهارمین مانور زلزله 8  آذر با شعار «مدارس ایمن و جا معه تاب آور»با حضور معاون مدیرکل مدیریت بحران و سایر اعضای ستاد برگزار شد.


معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست، اظهار کرد: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدارس ایمن  - جامعه تاب آور» در روز سه شنبه 8 آذرماه سال جاری در 20 مدرسه مرکز استان و 10 مدرسه در هر شهرستان برگزار خواهد شد.

 

«محس چراغی پور» با اشاره به دستور العمل ابلاغی مانورسراسری زلزله و ایمنی در مدارس از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: تلاش می شود تا با برنامه ریزی ویژه برگزاری این مانور متفاوت از مانورهای سنوات گذشته  اجرا شود و همه دستگاههای عضو ستاد علی الخصوص  جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی، اورژانش 115، آموزش و پرورش با تمام تجهیزات و امکانات در این مانور شرکت فعال داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نتایج اثر بخش و مثبت اجرای مانور زلزله در مدارس، امسال نیز بطور خاص از عملکرد دستگاه ها ارزیابی  خواهد شد که انتظار هست همچون گذشته با همکاری و تعامل  در برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در مدارس عملکرد خوبی داشته باشیم.


در این جلسه مصوباتی از جمله آماده سازی تعداد 20 مدرسه در مرکز استان و 10 مدرسه در هر شهرستان برای برگزاری مانور زلزله و ایمنی، ایجاد نمایشگاه متشکل از تجهیزات و امکانات دستگاههای امداد و نجات، عکس و تصاویر، انیمیشن ، نمایش فیلم،برنامه های آموزشی ویژه امداد و نجات  با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش در سطح مدارس بیستگانه مرکز استان و مدارس شهرستان به مدت یک هفته، بازدید مدیران و دانش آموزان از تجهیزات، امکانات و تیم سگ های تجسس و نحوه امداد و نجات در محل جمعیت هلال احمراستان،مانور مقابله با مونوکسید کربن در یکی از مدارس توسط سازمان آتش نشانی، تشکیل جلسات مشابه توسط فرمانداران مصوب شد.

کد خبر 1230963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha