فطرت، وجدان و عقل پیامبران باطن انسان هستند

رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق هفتگی در مسجد حکیم گفت: فطرت، وجدان وعقل سه پیامبر درون و از موانع سقوط انسان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان اصفهان،ایت الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق هفتگی در مسجد حکیم اصفهان، با بیان این مطلب اظهار داشت: با مطابعت و پیروی از 3 پیامبردرون، انسان از انحرافات دور و رستگار خواهد شد.


وی با اشاره به وجود فطرت در انسان افزود: عمق جان انسان خدایاب و خداجو است و انسان با هر مذهبی هنگام مشکلات به پروردگار تمسک می جوید.


رئیس حوزه علمیه اصفهان نفس لوامه و وجدان اخلاقی را دومین پیامبر درونی انسان دانست و تصریح کرد: پیروی از نفس لوامه انسان را به مقامات بالا و رستگاری می رساند.


وی ترغیب، سرزنش و هدایت انسان تا رسیدن به توبه واقعی را از مراحل وجدان اخلاقی در هنگام گناه برشمرد و افزود: ترغیب و تسهین انسان از دیگر مراحل نفس لوامه هنگام انجام کار نیک است.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) عقل را تمییز خوب از بد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: عقل مسلمان و شیعه واقعی مطابعت از امیرالمؤمنین علی (ع) را مسیر بهشت و رستگاری انسان می داند.


رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان این مطلب که عقل از الطاف بزرگ پروردگار است، افزود: عقل، انجام فعالیت و کار را برای سعادت انسان در دنیا و آخرت می داند.
 

پایان پیام/

کد خبر 123099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha