سلامت و نشاط اجتماعی در نهاد خانواده محقق می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نهاد خانواده جایگاه برای سلامت و نشاط اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (3 اردیبهشت) در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی که در حسینیه شهدای بیت ایشان برگزار شد، با اشاره به هفته زن و خانواده، گفت: نهاد خانواده از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که دین مبین اسلام نیز تاکیدات فراوانی بر خانواده دارد.


وی ادامه داد: دین مبین اسلام نهاد خانواده را جایگاه سلامت و نشاط اجتماعی و تربیت و زایش فکر می داند و بر حفظ حرمت و حریم این نهاد تاکیدات فراوانی دارد.

 

امام جمعه اراک با بیان اینکه خانواده کوچکترین و اصلی ترین نهاد اجتماعی است، ادامه داد: خانواده در سلامت اجتماعی و اهداف توسعه ای جامعه نقش مهمی دارد.


آیت الله دری نجف آبادی در ادامه به نقش بانوان در خانواده اشاره کرد و گفت: تربیت فرزندان، حرکت خانواده به سمت پیشرفت و سعادت، همسر داری، آموزش فرزندان از مواردی است که بانوان جامعه اسلامی با الگو گیری از حضرت زهرا(س) انجام داده و زندگی سعادتمندی را برای خود و خانواده به ارمغان می آورند.


وی رشد و شکوفایی، تقویت باورهای دینی و معنوی، هویت ملی را از اصلی ترین وظیفه بانوان به عنوان محور خانواده عنوان کرد و گفت: زنان اندیشمند و خودباور اساس سازندگی و تحول آفرینی در جامعه و خانواده هستند.


این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به نرخ منفی رشد جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: نرخ رشد جمعیت استان در حال حاضر یک و شش دهم درصد که باید این میزان به دو و دو دهم درصد برسد.


آیت الله دری نجف آبادی همچنین با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها و انصراف افرادی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند از گرفتن یارانه گفت: اگر این همدلی و هماهنگی انجام شود می توانیم شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در صنعت و بخش ها دیگر باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 361342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha