مطابعت از عالم و علم مانع از سقوط انسان است

رئیس حوزه علمیه اصفهان در جلسه درس اخلاق در مسجد حکیم اصفهان با تاکید بر شناخت راه مستقیم از راههای انحرافی گفت: مطابعت و پیروی از علم و عالم به احکام اسلامی از موانع سقوط انسان است.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق خود در مسجد حکیم اصفهان اظهار داشت: پیروی از عالم آشنا به دستورات اسلام، اعتقادات، اخلاق و احکام از هر واجبی بر انسان واجب تر است.

 

آیت الله مظاهری جهل مرکب را از راههای انحرافی ناخودآگاه و غیرمستقیم معرفی کرد و گفت: پیدا کردن فرد عالم متقی، مطمئن و آشنا به احکام و اعتقادات از واجبات عینی و پیروی از عالم واجب است.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کرد: منحرف ترین و ورشکسته ترین افراد کسی است که راه کج و انحرافی را می پیماید و خیال می کند راه مستقیم است و تلاش می کند در آن راه بماند در حالی که راه ضلالت و گمراهی و پایان آن شقاوت وجهنم است.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه مردم را بر 3 قسم عالم، مطابعت از عالم و آشنا به دستورات و احکام اسلامی و پیروی از شیطان دانست.

 

وی با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) عمر و اموال بدون برکت، تسلط فرد جاهل و بی رحم بر جامعه و مرگ بدون دین را از مصیبت های جامعه بدون فرد عالم عنوان کرد و اذعان کرد: روحانی عالم، منبر، محراب، کتب دینی و مساجد مانع سقوط انسان است.

 

آیت الله مظاهری با اشاره به قرآن کریم که اسلام ریشه دار است و شجره طیبه قرآن کریم دارای میوه های شیرین و موجب رستگاری انسان است، خاطر نشان کرد: مجالس دینی، کتب اعتقادی، پیروی از دین و مسائل دینی مانع از سقوط است و پیمودن راه مستقیم بدون علما و آشنا به اسلام امکان پذیر نیست.

 

پایان پیام/

کد خبر 72876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha