اهمیت نقش تأثیرگذاری موعظه در قرآن کریم و احادیث معصومین بررسی شد

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین احمدی فقیه با بیان مواردی از اهمیت موعظه و انواع آن، با تحلیلی از سیر اثرگذاری فرایند موعظه از لفظ تا کشف و فهم حقیقت معنا و سپس، تأثیرگذاری آن در حوزه افعال و کردار انسان پرداخت

به گزارش خبرگزاری شبستان،برنامه درس اخلاق دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین احمدی فقیه و با شرکت اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه ادیان و مذاهب در محل نمازخانه دانشگاه برگزار گردید.
 بنا به گزارش گروه تأمین اخبار و اطلاعات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین احمدی فقیه با بیان مواردی از اهمیت موعظه و انواع آن، با تحلیلی از سیر اثرگذاری فرایند موعظه از لفظ تا کشف و فهم حقیقت معنا و سپس، تأثیرگذاری آن در حوزه افعال و کردار انسان، به اهمیت نقش تأثیرگذاری موعظه در قرآن کریم و احادیث معصومین پرداخت.
پذیرش شفاعت مردم توسط عالم دینی از جمله مواردی بود که استاد احمدی فقیه با استناد به آیات و روایات در مورد آن به بحث و گفت وگو پرداخت. همچنین بحث جایگاه علم و علمای جفاکار از دیگر مباحث این جلسه بود که به صورت اجمالی بررسی شد.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت وجودی افراد، از آمادگی و قابلیت انسان در پذیرش و مصدریت خیر و شر سخن گفت و با اشاره به این نکته که افراد زیادی در طول تاریخ به دنبال خیر بزرگی همچون تأسیس جمهوری اسلامی بودند ولی به دلایل مختلف موفق نشدند، از اهمیت توان، شأن و مرتبه وجودی انسان در دایره وجودی، نکاتی را بر شمرد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 117301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha