فضای کسب و کار در ساری و میاندورود تسهیل شود|لزوم واگذاری اراضی دولتی به سرمایه گذاران

زارعی با بیان اینکه ۵میلیون متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان های ساری و میاندورود در اختیار دولتی ها قرار دارد خواستار واگذاری این اراضی به سرمایه گذاران شد و گفت: باید فضای کسب و کار در این دوشهرستان تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌منصورعلی زارعی، امروز(۱۹آبان)‌در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های ساری و میاندورود که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان در حال برگزاری است،‌با اشاره به اینکه معیشت و اقتصاد موضوع مهم واساسی کشور است و مشکلات این مهم با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مرتفع خواهد شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت میدانی و امید است این همایش به رفاه عمومی جامعه بیانجامد.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به شرایط اقلیمی این دوشهرستان اشاره و بیان کرد: کشاورزی، صنعت و خدمات و گردشگری فرصت های سرمایه گذاری این دوشهرستان است که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در استان مازندران چهار هزار میلیارد آب سطحی داریم که فقط ۹درصد آن را جمع آوری می کنیم،‌افزود: در استان یک میلیون تن برنج و سه میلیون تن مرکبات، ۲۵درصد شیلات و ۱۲درصد مرغ سفید تولید می شود.

 

زارعی با ابراز گلایه مندی از عدم جذب سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی استان، گفت: برنج پرمحصول در اختیار کشاورزان و شالیکوبی قرار دارد اما برنج وارداتی در استان در حال توزیع است.

 

وی با بیان اینکه مازندران در بحث صنایع تبدیلی فقیر است که باید زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد این صنایع در حوزه کشاورزی فراهم شود، خاطرنشان شد: باید فضای کسب و کار در استان تسهیل شود.

 

زارعی به فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی در بخش دولتی قرار دارد باید این فرصت ها در اختیار سرمایه گذار قرار داده شود. نباید دولت برای واگذاری ۵میلیون متر مربع زمین به سرمایه گذاران، مقاومت کند.

 

وی با بیان اینکه باید جنگل، دریا و کشاورزی استان اقتصادی شود، افزود: باید فرصت سرمایه گذاری با حمایت از منافع سرمایه گذار در استان فراهم شود.

 

زارعی با بیان اینکه روزانه باید بخشی از وقت ادارات صرف جذب سرمایه گذار شود، گفت: دولتی ها و مجلس باید فضای کسب و کار برای سرمایه گذار تسهیل شود.

کد خبر 1231001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha