جشن کتاب در اردبیل برگزار می شود / افزایش سرانه مطالعه در کشور ضروری است

بحرالعلومی گفت: همزمان با سی امین هفته کتاب و کتابخوانی جشن کتاب در اردبیل ۲۴ آبان ماه در سالن شمس عطار مجموعه فرهنگی هنری فدک برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (19 آبان ماه) در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی گفت: افزایش سرانه مطالعه در کشور یک امر ضروری هست و کشور هندوستان رتبه اول سرانه مطالعه با 92 دقیقه در روز را به خود اختصاص داده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: سرانه مطالعه نیز به ترتیب تایلند، فلیپین و مصر در رتبه های بعدی قرار دارد اما در ایران این رقم در خوش بینانه ترین حالت به 30 دقیقه می رسد البته کتاب های درسی و ادعیه ها در این آمار لحاظ نشده است.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنان که مردم امروز درگیر استفاده از فضای مجازی هستند برای همین سرانه و فرهنگ مطالعه در جوامع را تحت شعاع قرار داده البته تولید کتب صوتی خود یک گام رو به جلو برای افرادی که بیشتر از فضای مجازی استفاده می کنند، هست.

 

وی تاکید کرد: باید راه های مختلف برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تدوین شود تا شاهد رشد کمی و کیفی در زمینه سرانه مطالعه باشیم.

 

بحرالعلومی افزود: برنامه های مختلف از سوی دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای هفته کتاب و کتابخوانی پیش بینی شده است که طی این هفته اجرا خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآور شد: از دیگر برنامه های فرهنگی طی سی امین هفته کتاب و کتابخوانی جشن کتاب در اردبیل است که 24 آبان ماه در سالن شمس عطار مجموعه فرهنگی هنری فدک برگزار می شود.

 

بحرالعلومی عنوان کرد: با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق مساجد طی سال گذشته و امسال بیش از 16 هزار جلد در اختیار کتابخانه کانون های مساجد قرار گرفت که امیدواریم فرهنگ مطالعه به صورت مسجد محور ترویج داده شود.

 

 

کد خبر 1231030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha