جهادتبین شاه کلید رفع مشکلات فرهنگی است/ دچار چالش سبک زندگی شده ایم

فلاح لاله زاری با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید بعنوان راهبرد اصلی حوزه فرهنگی قرار بگیرد گفت: جهادتبین شاه کلید رفع مشکلات فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«فرشید فلاح لاله زاری» درکارگروه فرهنگی هنری وتبلیغی دفاع مقدس با موضوع بسیج ، توجه به نسل جوان را از راهبردهای مهم مسئولان فرهنگی و اجرایی برشمرد و گفت: باید تلاش شود دستگاههای فرهنگی در اجرای برنامه ها به جوانان بیشترنزدیک شوند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهارداشت: درجنگ ترکیبی امروز عرصه فرهنگ ورسانه نوک پیکان قرار گرفته اند.

 

وی با بیان اینکه جنگ واقعی امروز جنگ رسانه ها،جنگ تعابیر،جنگ برداشت ها وجنگ گفتمان است افزود: شمن از ابزار و ظرفیت رسانه به  بهترین نحو برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره می‌گیرد و در این شرایط باید رسانه‌های در تراز انقلاب اسلامی بیش از پیش فعال باشند.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه برای اولین بار با توجه به کوتاهی ها وکاستی ها دچار چالش سبک زندگی شده ایم اظهارداشت: بسیاری از جوانانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، درکی از چرایی حضور خود نداشتند و به گفته خودشان جوگیر و هیجانی شده بودند و این موضوع توجه به جهاد تبیین و اقناع‌سازی افکار عمومی را دوچندان می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه  در حوادث اخیر کشور برخی جوانان مورد اهداف شوم دشمن قرار گرفتند که باید با فعالیت های فرهنگی و ترویج تعالیم اسلامی آنان را به صف مردم برگردانیم ادامه داد: ما باید با فعالیت های فرهنگی و ترویج تعالیم اسلامی به حل معضلات اجتماعی بپردازیم و در این مسیر از نیروهای مردمی بسیج که یک سرمایه فرهنگی برای کشور محسوب می شود، استفاده شود.

 

وی بر اجرای برنامه های متنوع ویژه نسل جوانان ونوجوانان درهفته بسیج توسط دستگاه های فرهنگی استان تأکید داشت وادامه داد: باید از فرصت هفته بسیج برای خلاء های فرهنگی استفاده کرد.

 

فلاح لاله زاری مخاطبان اصلی رادر جهاد تبیین نوجوانان و جوانان عنوان وخاطرنشان کرد: اگر این فرمایش رهبر معظم انقلاب به خوبی انجام یابد در مسائل فرهنگی نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 

«مجتبی نورمحمدی» نیز دراین کارگروه با بیان اینکه بسیج همیشه در صحنه‌های حساس کشور پیشگام بوده و نقش بسیج همیشه تاثیرگذار است تاکید داشت: باید فرهنگ و تفکر بسیجی به نسل امروز به ویژه نوجوانان انتقال یابد که این امر بسیار مهم است.

 

دبیر کارگروه فرهنگی هنری وتبلیغی دفاع مقدس با بیان این که امروز دشمن بر طبل فاصله بین مردم و مسئولان می کوبد افزود: تفکر بسیجی و بسیج باید به گونه ای عمل کند که نگذارند دشمن خارجی و مشکلات جامعه، مردم را نسبت به انقلاب و نظام دلسرد کند.

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه افزود: نسل امروز نیاز به اطلاعات دارند و آگاه سازی جوانان از اهداف بسیج در تقویت و استحکام این سازمان مردمی موثر است.

 

نورمحمدی با اشاره به این که خدمت صادقانه خواسته امروز جامعه از ماست افزود: بسیجیان به عنوان الگو باید در هر سازمان و نهادی که کار می‌کنند خدمت به مردم را اولویت کاری خود قرار دهند.

 

دبیر کارگروه فرهنگی هنری وتبلیغی دفاع مقدس با تأکید بر تبیین مکتب بسیج وانعکاس ظرفیت ها،مجاهدت ها و حماسه آفرینی ها بسیج در طول تاریخ انقلاب افزود: فعالیت های رویدادمحوربا ویژگی های امید آفرینی،مشکل گشایی وخدمت رسانی انسجام بخشی طراحی وتدوین شود.

 

وی تولید محصولات فرهنگی هنری رسانه ای با محتوای بومی منطقه ای درهفته بسیج را خواستار شد وافزود: برنامه های هفته بسیج با محوریت سند اعتلای بسیج وبیانیه گام دوم انقلاب تدوین شود.

 

اعلام برنامه های دستگاههای عضو کارگروه فرهنگی هنری وتبلیغی دفاع مقدس ظرف یک هفته آینده،انجام برنامه های فرهنگی اعمم از تبلیغی،اردویی و... ویژه نوجوانان وجوانان،تکریم از بسیجیان ادارات،فضا سازی محیطی وخدمت رسانی به ارباب ورجوع،استفاده از تمام ابزارهای اطلاع رسانی و جذب حداکثری دانش آموزان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد به مسجد از مصوبات  این کارگروه بود.

 

درکارگروه فرهنگی هنری وتبلیغی دفاع مقدس اعضا برنامه های پیشنهادی خود به مناسبت هفته بسیج رابیان کردند.

 

کد خبر 1231041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha