اشتیاق نوجوانان سقزی به حفظ قرآن کریم

حفظ قرآن کریم در خانه‌های قرآنی یکی از اولویت‌های این مراکز است که مدیران این خانه‌ها به ویژه در شهرستان سقز با برگزاری کلاس‌های قرآن کریم، اشتیاق نوجوانان سقزی به حفظ قرآن کریم را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کردستان:

 

باتوجه به اهمیت حفظ قرآن کریم در سال‌های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری بر عمومی‌سازی حفظ قرآن و نیز با عنایت به محوریت «تربیت ده میلیون حافظ قرآن» در اهداف آموزش عمومی قرآن (مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور) و نیز جدایی آموزش عمومی قرآن از آموزش‌های تخصصی در این سند، ضرورت توجه بیش‌تر و عمیق‌تر به حفظ قرآن کریم دیده می‌شود.

 

استان کردستان با داشتن مراکز و خانه‌های قرآنی گسترده در سطح شهر و روستاهای استان زمینه‌ساز گسترش و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین کودکان، نوجوانان و جوانان شده‌اند.

 

 

خانه قرآن محمد رسول‌الله(ص) سقز با مدیریت «مصطفی سپهری» یکی از خانه‌های قرآن فعال این شهرستان استان است که در گفت‌و‌گویی با ایشان به اهمیت فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های این خانه قرآن نشسته‌ایم.

 

 

خانه قرآن محمد رسول‌الله(ص) سقز از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرده و چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

فعالیت‌های قرآنی این موسسه ازسال ۱۳۹۵ به صورت خود گردان با فعالیت سه مربی دوره دیده و حافظ قرآن و با هدف توسعه فعالیت‌های دینی و قرآنی در شهرستان سقز راه‌اندازی شد و در طول سال اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن کریم می‌کند.

 

در حال حاضر چه تعداد قرآن‌آموز در خانه قرآن محمد رسول‌الله(ص) سقز فعالیت دارند؟

این مؤسسه قرآنی از زمان فعالیت خود برنامه‌های قرآنی را به صورت هدفمند و منسجم آغاز کرده است و در حال حاضر بیش از ۵۰ قرآن آموز داریم که از فعالیت‌های قرآنی این مرکز استفاده می‌برند.

 

به رده سنی مخاطبین این خانه قرآنی و اهدافی که دنبال می‌شود اشاره‌ای بفرمایید؟

قرآن‌آموزان این خانه قرآنی محدوده سنی ۷تا ۱۵سال هستند و این خانه قرآن محمدرسول الله(ص) در حوزه حفظ قرآن کریم قرآن‌آموزان توانسته در تمامی رده‌های سنی به خوبی عمل کند و بیش از ۲۵ نفر از دانش‌آموزان پسران و دختران زیر ۱۵ سال را در زمینه حفظ آموزش دهد و تاکنون قرآن‌آموزان نوجوان ما حداقل ۳ جزء از قرآن‌کریم را حفظ کرده‌اند.

 

برنامه‌های آینده این خانه قرآنی برای مخاطبین و قرآ‌ن‌آموزان خود چیست؟

به منظور تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه میان نوجوانان این خانه قرآنی در نظر دارد در رشته‌های مختلف قرآن از جمله روخوانی، روانخوانی، حفظ قرآن و تفسیر کلاس‌های آموزشی برگزار کند و بی‌شک تقویت و ترویج فعالیت‌های قرآنی در جامعه به‌ویژه میان نوجوانان از رسالت‌های خانه‌ها و موسسات قرآنی است.

کد خبر 1231042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha