۶۷ عنوان کتاب کُردی در کردستان به چاپ رسید

فلاحی گفت: امسال ۶۷ عنوان کتاب چاپ اولی در استان کردستان به زبان کُردی به چاپ رسیده است.

«عیسی فلاحی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: امسال در استان کردستان 158 عنوان کتاب به چاپ رسید که از این تعداد ۶۷ عنوان به زبان کُردی و ۹۳ عنوان نیز به زبان فارسی چاپ شد.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان مهر، ۱۱۶ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب در استان به چاپ رسید که این تعداد کتاب در قالب ۱۶۰ عنوان چاپ شدند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی بیان کرد: در آستانه سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی قرار داریم و هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مجدداً مرور شده و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این راستا تدارک دیده شود.

 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در این راستا برنامه‌هایی در استان برای این هفته پیش‌بینی شده است، افتتاح کتاب اتوبوس شهرک ننله، رونمایی از کتب شاخص نویسندگان، اهدای کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها و سخنرانی کارشناسان خبره کتاب در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

 

فلاحی اضافه کرد: معرفی برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان، پویش جمع‌آوری کتاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، مسابقه کتابخوانی و جشن امضای نویسندگان بومی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب در استان است.

کد خبر 1231074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha