تربیت جوانان با آموزه های دینی آنها را از کج اندیشی و ناهنجاری حفظ می کند

حجت الاسلام جلیلی صفت با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های ما هستند، گفت: گفت: جوان و نوجوانی که با آموزه های دینی رشد کند کج اندیشی و ناهنجاری‌ها و ناآگاهی ها او را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان حجت الاسلام جلیلی صفت در دومین جشنواره سراسری حدیث ارتش ویژه فرزندان زیر ۱۵ سال  در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حدیث «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا ابدا» گفت: تمام دین ثقلین است یعنی فرهنگ و تفکر قرآنی، برگرفته از حدیث ثقلین است و باید سرلوحه فعالیت های قرآنی قرار گیرد.

 

وی افزود: اگر توانستیم فرهنگ قرآن و حدیث را در جامعه پیاده کنیم، آنگاه خواهیم توانست رسالت عظیم قرآنی را جامعه عمل پوشانده و به وظیفه خود تا حدودی عمل کنیم.

 

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سرمایه های ما هستند، گفت: نسل جوان امروز که زمان جنگ را ندیده و از آگاهی و اطلاعات لازم در این زمینه برخودار نیست، از سوی دشمنان در معرض تهدید و آسیب قرار دارد لذا همه ما باید تمام تلاش مان را برای تربیت معنوی آنها بکار ببریم.

 

حجت الاسلام جلیلی صفت در ادامه با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند تلاش شبانه روزی و کار جهادی است، افزود: نهادهای فرهنگی کشورمان باید در برنامه‌های فرهنگی و دینی به قدری رشد کنند که مبلغان فرهنگی را صادر کنند.

 

حجت‌الاسلام جلیلی صفت با بیان اینکه مسئولیت سنگینی در قبال تربیت جوان و نوجوان برعهده داریم، اظهار داشت: جوان و نوجوانی که با آموزه های دینی رشد کند کج اندیشی و ناهنجاری‌ها و ناآگاهی ها او را تهدید نمی کند و این امر ریشه در  کلام نورانی اهل بیت (ع)  دارد.

کد خبر 1231089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha