مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا معرفی شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در حکمی«رضا نعمتی» را به عنوان مدیر اداره بندر و دریانوردی آستارا منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«حسن یونسی خمسی» امروز(پنجشنبه، ۱۹ آبان) در آیین تکریم و معارفه مدیر بندر و دریانوردی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: هر بندری که زیرساخت‌های خوب داشته باشد می‌تواند سهم خوبی را از ترافیک دریایی در بخش‌های صادرات، واردات و ترانزیت داشته باشد.

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان‌اینکه استانداردترین کانال در بین بنادر را در بندر آستارا داریم، افزود: ایمنی دریایی در بندر آستارا باید ارتقاء یابد.

 

وی جذب ترانزیت دریایی توسط شرکت کاوه را خواستار شد و تصریح‌کرد: بندر آستارا ظرفیت‌ها و موقعیت خوبی دارد و شرکت سرمایه‌گذار در راستای درآمدزایی و اشتغال‌زایی باید از این فرصت استفاده کند.

 

یونسی خمسی با تاکید بر اینکه شرکت کاوه با سازمان بنادر و دریانوردی گیلان تعامل داشته باشد، گفت: مدیر جدید بندر و دریانوردی آستارا نیز در راستای پیشبرد امور با مسئولین ارتباط تنگاتنگ داشته باشد تا کارها به خوبی پیش رود.

 

*لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بندر آستارا برای اشتغال‌زایی جوانان

حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» نیز در این آیین به موقعیت و ظرفیت‌های بندر آستارا اشاره و بر لزوم بهره‌گیری از این پتانسیل در راستای جذب درآمد و اشتغال‌زایی برای جوانان تاکید کرد.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: علی‌رغم کمبودها و دوری از مرکز استان کارهای خوبی در بندر آستارا انجام شده و فعالیت‌ها و اقدام‌های جهادی برای رونق بیش از پیش این بندر باید ادامه داشته باشد.

 

*بندر آستارا از بنادر استراتژیک در کشور است

«غلامرضا مرحبا» نیز در این آیین یکی از موئلفه‌های قدرت و پیشرفت در هر کشور را بهره‌‌گیری از پتانسیل‌های دریایی دانست و اظهارکرد: باید از دریا که موهبت الهی است در راستای پیشرفت اقتصادی بهره بگیریم.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه در دریای خزر فرصت‌های زیادی وجود دارد، افزود: از ظرفیت‌های دریای خزر جهت رونق اقتصادی باید نهایت بهره را ببریم.

 

وی بندر آستارا را یکی از بنادر خوش آتیه و استراتژیک در سطح کشور دانست و تصریح‌کرد: از ظرفیت‌های بندر آستارا آن طور که شایسته است بهره نگرفته‌ایم و باید با برطرف کردن موانع و مشکلات آن، نهایت بهره را ببریم.

 

مرحبا با اشاره به اینکه درصد نرخ بیکاری در آستارا بالاست، گفت: با کمک به توسعه بندر آستارا و برطرف کردن مشکلات آن می‌توان علاوه بر جذب اشتغال برای کشور درآمدزایی کرد.

 

*کار جهادی مشکلات را برطرف می‌کند

«جمشید مهدوی» نیز در این آیین با بیان‌اینکه قدرت‌های پوشالی دست به دست هم داده‌اند دولت به موفقیت نرسد و کشور از قافله پیشرفت عقب بماند،اظهارکرد: قطعا با کارجهادی مسئولان و همراهی مردم، دولت راه را با قدرت ادامه می‌دهد.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندر آستارا از به پایان رسیدن عملیات لایروبی بندر این شهرستان خبر داد و افزود: کاری که در طول ۱۳ سال انجام نشده بود، در مدت کوتاهی انجام شد و این نشان می‌دهد با کار جهادی می‌توان مشکلات و موانع را برطرف کرد.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از زحمات کیانوش امیری مدیر سابق بندر و دریانوردی آستارا تجلیل و قدردانی و رضا نعمتی به عنوان مدیر جدید بندر و دریانوردی این شهرستان معرفی شد.

 

 

کد خبر 1231093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha