راهکارهای تقویت زیرساخت های خراسان جنوبی در جلسه سران قوا مطرح می شود

حجت الاسلام اژه ای با تاکید بر اینکه گوش شنوا برای شنیدن نظرات مردم، نخبگان و متخصصان در کشور وجود دارد، گفت: پیشنهادات استان برای تقویت زیرساخت های خراسان جنوبی را در جلسات سران قوا مطرح می کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای امروز (19 آبان) در دیدار با تولیدکنندگان و صنعتگران خراسان جنوبی با بیان اینکه برای مشکلات تولیدکنندگان استان قول تلاش برای رفع میدهیم، اظهار کرد: مسائلی که مربوط به قوه قضائیه نیست با مجلس و قوه مجریه درمیان گذاشته می شود.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره مشکل کمبود نقدینگی در بانک های استان خراسان جنوبی، گفت: باید بررسی صورت گیرد که چه میزان از درآمدهای استان در بانک های خود استان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در خصوص عدم قبول محل طرح به عنوان وثیقه بانکی توسط بانک های استان در اعطای تسهیلات، افزود: راهکارهای خود را به ما در این خصوص ارائه دهید؛ چراکه بانک ها هم دلایل خاص خود را در این موضوع دارند و باید به یک راه حل مشترک رسید.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد ما بانک محور است و اگر بانک حذف شود مسائل اقتصادی لطمه می خورد، تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهایی اجازه ندهیم که واحدهای تولیدی تعطیل شوند و از طرفی امنیت قضایی افرادی که تسهیلات می گیرند را تضمین کنیم؛ لذا در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه دهید.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست تولیدکنندگان در مورد حذف قیمت دستوری، گفت: باید به راه حلی برسیم که واقعا سود متعارف و امکان توسعه و نو کردن تجهیزات برای صنعت فراهم شود و به مردم هم اجحاف نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به مشکلات زیرساختی خراسان جنوبی از جمله آب و راه و ...، گفت: تولیدکنندگان برای تامین زیرساخت هایی که مربوط به واحد تولیدی خود یا استان است و می‌توانند انجام بدهند، به ما راهکارها ارائه دهند.

 

وی افزود: شما به عنوان دلسوزان استان، برای تقویت زیرساخت های استان بگویند که چه کمکی می توانید به دولت بکنید؛ پیشنهادات را بدهید تا در جلسات سران سه قوه هم مطرح کنیم.

 

رئیس دستگاه قضا در مورد کم کردن تصدی گری دولت در کارها، افزود: این موضوع را چندین سال است که می گوییم و همه هم قبول داریم که دولت باید حمایت و نظارت کند و دخالت نکند اما اینکه چطور می توان این کار را عملی کرد را می توانید شما تولیدکنندگان نظر دهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: امروز گوش شنوا برای نظرات مردم، تخبگان و متخصصین در کشور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه چنانچه نقد و پیشنهاد روشنی در مورد قوه قضائیه بشود، بسیار خوشحال تر می شوم تا تعریف هایی که ممکن است انسان را غره کند، گفت: نقدهایی که در مورد قوه قضائیه در هر بخش و موردی که است بدون لکنت و شفاف بگویید.

 

قاضی القضات با بیان اینکه بخشی از ممنوع الخروجی ها مربوط به قوه قضائیه است، گفت: پیشنهادات خود را در مورد ساز و کارهای جدید، را به ما ارائه دهید که بفهمیم که این فرد برود باز می گردد، چراکه اگر برنگردد و بدهکار باشد ما مسئول هستیم اما خیلی از افراد هم این طور نیستند و بر می گردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه فرد به کربلا و اربعین می خواهد برود و در مرز متوجه می شود که ممنوع الخروج است، اینها باید زودتر به فرد اعلام شود؛ در این زمینه هنوز ضعف هایی وجود دارد که باید برطرف شود، ادامه داد: مسدود کردن حساب افراد قبل از حکم دادن، خیلی وقت ها به افراد ضرر می زند، راهکارهای خود را برای به حداقل رساندن زمان مسدود بودن حساب افراد را بدهید؛ البته این راه حل یک طرفه نباشد و طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.

 

وی در مورد بحث هایی حقوقی ضرورت ندارد که خود مدیرکارخانه بیاید، بلکه وکیل فرد هم می تواند کارها را پیگیری کند، گفت: ما قائل به این کارها نیستیم و اگر باشد پیگیری می کنیم، البته نماینده حقوقی قابل پذیرش نیست و باید حتما وکیل رسمی باشد.

 

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اینکه بشدت دنبال این هستیم که از طریق مجلس و دولت بتوانیم مسئله کارشناسی شکایات را به سامان برسانیم، گفت: موضوع کارشناسی برای رسیدن به حقیقت است وگرنه الزامی ندارد و اگر قاضی از طریق یک کارشناس به یقین رسید نیاز به کارشناسان بعدی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه طولانی شدن دادرسی ها به ضرر مردم است و یکی از نارضایتی ها نسبت به قوه قضائیه طول کشیدن دادرسی است که علل مختلفی دارد، گفت: قدیم خیلی از مسائل از طریق کدخدامنشی حل می شد و در قشر و صنفی یک نفر میاندار می شد و حل می کردند, نیاز است که امروز هم در هر صنف یک سری افراد که مورد قبول هستند برای حل و فصل اختلافات باید انتخاب شوند.

 

وی گفت: حل و فصل کدخدامنشی و صلح وسازش حتی اگر طرف به حق خود نرسید اما راضی خواهد بود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1231107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha