روحانیت ملجأ و پناهگا مردم است

آیت الله اعرافی، با بیان اینکه حوزه علمیه و روحانیت همواره ملجأ و پناهگا مردم بوده و هست، گفت: خصوصیت بارز حوزه‌های علمیه، حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف دفاع از اهداف اسلام و انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، آیت الله «علیرضا اعرافی»، امروز(19آبان)،  در نشست با ائمه جمعه، نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجمع طلاب و فضلای لرستانی مقیم قم و حوزویان استان لرستان اظهارداشت: تاریخ حوزه‌های علمیه، فراز و فرودهای بسیار دیده و کانون و محور اصلی سختی‌ها و دشواری‌ها بوده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه درختی تناور است که در طول تاریخ شکل گرفته است، افزود: در تاریخ دیرینه حوزه که قدمت چندین هزار ساله دارد، یک روز انقطاع و گسست ندیده و نخواهیم دید.

 

وی عنوان کرد: حوزه، مادر و تئوری پرداز انقلاب و ضامن سعادت امت اسلام و انقلاب است و خصوصیت بارز حوزه‌های علمیه، حضور همیشگی در صحنه‌های مختلف دفاع از اهداف اسلام و انقلاب بوده است.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بهم پیوستگی و عمق تاریخی حوزه، هویت اصلی این نهاد دینی، فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه پایگاه بزرگ تولید علم و دانش بوده‌اند و در دوره‌های گوناگون، فعالیت‌های حوزه از لحاظ فقهی و علمی اعجاب برانگیز بوده است.

 

وی یادآور شد: حوزه‌های علمیه پاسخ بشر را در تفسیر، منطق، فقه و اصول، ریاضیات و نجوم به خوبی پاسخ داده است و تاریخ، علم، فرهنگ و ن دانش و تمدن ما ریشه در نهاد علمی حوزه‌های علمیه دارد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: حوزویان همیشه پناهگاه، ملجأ و امین مردم بوده و در همدلی با مردم زبانزد بوده و حوزه‌های علمیه از لحاظ سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده و هستند.

 

وی تأکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در صیانت از حوزه به عنوان کانون اصلی تربیت و تولید فکر به رسالت خود عمل نماییم.

 

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه باید برای تربیت نیروی مومن، مهذب و بصیر و طلبه در تراز انقلاب تلاش کند و نیروی مرمن و بصیر در حوزه های علمیه پرورش یابد.

 

اجرای برنامه راهبردی در حوزه های علمیه

 

وی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه‌های راهبردی برای دهه‌های آینده حوزه‌های علمیه، گفت: برنامه ۵ ساله حوزه که ۴۲ مضمون دارد و به بالای هزار شاخص برنامه‌ای می‌رسد، هم اکنون در حال اجرا است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با بیان اینکه در برنامه ۵ ساله حوزه بیش از ۱۰۰ برنامه تحولی و راهبردی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ طرح از این طرح‌ها چاپ شده ولی هنوز منتشر و توزیع نشده است.

کد خبر 1231112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha