لزوم شناسایی لایه‌های پیدا و پنهان فتنه اخیر/ برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

حجت الاسلام مختاری گفت: فتنه اخیر کشور به سمت فرسایشی شدن پیش می رود؛ این فتنه لایه های پیدا و پنهان فراوانی دارد اما لازم است که همه این لایه ها شناسایی و برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد و بهترین فصل الخطاب قانون و عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری عصر امروز پنج شنبه (۱۹آبان) در دیدار اقشار مختلف مردم استان با رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ایران به دلیل پیشرفت های اخیر خود مورد خشم دشمنان واقع شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و روحانیون دژ محکم اسلام محمدی است و آماده جانبازی برای نظام هستیم.

 

وی در ادامه روحانیت را خادم مکتب اهل بیت(ع) و از مردم و برای مردم دانست و افزود، نظام مقدس جمهوری اسلامی یادگار امام راحل و بیش از ۲۰۰ هزار شهید و آرزوی همه انبیا و اولیا در طول تاریخ بوده است و لذا وظیفه عقلی و شرعی همه ما است که با جان خود از آن حفاظت کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه زیربنای هر نظامی عدالت است و ظلم عامل اصلی سقوط حکومت ها بوده است، عنوان کرد: امیدها به توسعه عدالت در کشور را افزایش داده اید اما در تمام بخش های تحت مدیریت خود حضور پیدا کنید و از لوث ظلم و بی عدالتی تطهیر کنید.


حجت الاسلام مختاری افزود: فتنه اخیر کشور به سمت فرسایشی شدن پیش می رود و این فتنه لایه های پیدا و پنهان فراوانی دارد اما لازم است که همه این لایه ها شناسایی و برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد و بهترین فصل الخطاب قانون و عدالت است.

 

در تدوین قوانین حجاب اهمال نشود
به گفته وی؛ مردم انتظار دارند آشوب ها و اغتشاشات اخیر باعث نشود در تدوین قوانین حجاب اهمال شود و بی‌حیایی‌ها گسترده‌تر شود. باید دولت و ملت قاطعانه و قانونمند و در مسیر اسلام و با روش های قابل قبول حرکت کنند.

 


امام جمعه موقت بیرجند خواستار پیگیری محاکمه مفسدین و به خصوص عاملان حراج سکه در سال ۹۷ شد و گفت: با اطلاع رسانی گسترده تر باید اعتماد آسیب دیده مردم بازسازی شود.

 


حجت الاسلام مختاری درخواست کرد با قدرت، جدیت و قاطعیت با داعشی های داخلی که کسب و مال و جان مردم را هدف قرار دادند برخورد جدی شود تا برای آینده درس عبرت شود که اعصاب و روان مردم را خدشه دار نکنند.

 

خدمت صادقانه؛ توطئه های دشمن را خنثی می کند

مولوی سیداحمدعبداللهی، امام جمعه اهل سنت درمیان نیز در این دیدار مردمی رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: در خراسان جنوبی دو چیزی که هرگز دشمنان نخواستند و نمی خواهند یعنی اتحاد و انسجام و امنیت داریم.


وی با بیان اینکه علمای اهل سنت نهایت تلاش خود را دارند که اختلاف ها به دادگاه کشیده نشود، افزود: مردم انتظار خدمت رسانی از مسئولان را دارند و سه چیز می تواند عامل وحدت باشد، مشترکات که تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری همیشه بر تکیه بر مشترکات بوده است و به مقدسات همدیگر احترام بگذارید.

 

مولوی عبداللهی بیان کرد: هر جا مسئولان کار و خدمت به مردم داشتند در وحدت و انسجام موثر بوده و مردم به انقلاب و نظام دلگرم شدند. مردم شیعه و سنی استان تا پای جان از میهن و انقلاب دفاع خواهند کرد.

 

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: دشمن می خواهد از این مسیر برای اهداف خود استفاده کند، اما مسئولان با خدمت صادقانه می توانند توطئه های دشمن را خنثی کنند خدمت کردن به خلق اجر دنیوی و اخروی دارد و مسئولان با خدمت رسانی در دل مردم محبوب می شوند.

 

وی خواستار فعال شدن مرز و احیای واحدهای تولیدی راکد برای اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان مرزی شد و گفت: بیکاری خود معضل است و ده ها معضل دیگر را به بدنبال دارد.

 

مولوی عبداللهی در پایان عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، حربه تفرقه را به عنوان حربه موثر انتخاب کردند اما ما متحدیم.

 

 

کد خبر 1231155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha