گیلان در دو عرصه بهداشت و درمان و محیط زیست آسیب‌های فراوانی دیده است

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه گیلان در دو عرصه بهداشت و درمان و محیط زیست آسیب‌های فراوانی دیده است گفت: صنایع بزرگ و شرکتهای استان گیلان یا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ آبان) در جلسه با رئیس بنیاد مستضعفان ضمن خیر مقدم بابت حضورش در استان گیلان اظهار داشت: امام حسین (علیه السلام) می‌فرماید اینکه مردم به مسئولان خود زیاد مراجعه میکنند به خاطر این است که خداوند متعال نعمت‌های خود را متوجه مسئولان کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان عنوان کرد: ما از حکومت و نظام اسلامی همواره قدردانیم به ویژه آنکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم وفاق و همکاری خوبی در بین قوای سه گانه به وجود آمده است، زیرا این اتحاد و هم آوایی در کشور بسیار راهگشا خواهد بود.

 

آیت‌الله فلاحتی پیشبرد اهداف و خوار و ذلیل کردن دشمن را از جمله تبعات مثبت هم آوایی قوای سه گانه خواند و تصریح کرد: برخلاف مجالس گذشته، این دوره از مجلس  تاکنون طبق طرح و برنامه‌هایی که داشته، مشخص است به اولویت‌ها خوب توجه کرده‌اند و مصوبات خوبی داشته‌اند.

 

امام جمعه رشت حذف ارز ترجیحی را از بزرگترین کارهای دولت سیزدهم و بسیار شجاعانه دانست و افزود: گیلان در دو عرصه شامل سلامت، بهداشت، زیرساخت‌های بیمارستانی و در عرصه محیط زیست آسیب‌های فراوانی دیده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر به محیط زیست گیلان و موضوع پسماند آن اصلا توجه نشد اضافه کرد: پسماند و نفوذ شیرابه‌های سمی در زمین معضلی بزرگ در گیلان است تا جایی‌که دو رودخانه بزرگ شهر رشت، تالاب بین‌المللی انزلی، رودخانه‌های فرعی متعدد و حتی دریای خزر هم از آثار منفی آن در امان نمانده‌اند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان گیلان وفاق و همدلی شکل گرفته در بین مسئولان استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر معضلات پسماند، آلودگی زیست محیطی و بیمارستانهای استان در اولویت مسئولان گیلان قرار گرفته و همه روی حل آن وفاق دارند، هر چند این استان در حوزه‌هایی مانند آب، برق و زیرساخت‌های کشاورزی و روند مکانیزاسیون هم دچار مشکل است. 

 

آیت‌الله فلاحتی ضمن اشاره به فرسودگی و عمر ۱۰۰ ساله بیمارستانهای استان گیلان اذعان داشت: صنایع بزرگ و شرکت های استان گیلان یا تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند ، در حالیکه بسیاری از این آسیب‌ها ناشی از زد و بندهایی سیاسیون و رجال بوده که در گذشته اتفاق افتاده است.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه بیمارستان جنرال استان گیلان قرار است توسط مسکن و شهرسازی احداث شود افزود: این پروژه هم اینک ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در کنار آن هم قرار است بیمارستانی ۶۰۰ تختخوابی با همکاری سرمایه‌گذاران خارجی احداث شود.

 

وی وضعیت بیمارستان پورسینا رشت و اینکه این مرکز درمانی در مرکز شهر واقع شده است را هم متذکر شد و گفت: توسعه بیمارستان پورسینا و تبدیل آن به یک بیمارستان نیمه جنرال در مرکز شهر از دیگر ضروریات شهر رشت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ضمن انتقاد از روند اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند اظهار داشت: دستگاه زباله سوز در سراوان هنوز راه‌اندازی نشده و در مورد تصفیه خانه شیرابه هم برنامه درستی اندیشیده نشد و انتظار داریم برای رفع این دو مشکل هم کمک‌های لازم صورت گیرد.

 

آیت‌الله فلاحتی احداث کارخانه سیمان دیلمان و تخریب راه دسترسی مردم را از جمله تصمیمات نادرست اتخاذ شده در سالهای گذشته خواند و بیان داشت: تمام تاکید و سفارش ما به مسئولان این است که هر کاری را با فکر و اندیشه انجام دهند تا بعدها شاهد آسیب به زندگی مردم و محیط زیست نباشیم.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: هر پروژه و طرحی که در بخش راهسازی، راه‌آهن، بزرگراه و ساختمان اجرایی می‌شود باید زیرساخت‌های لازم را داشته باشد و مسئولان باید به این نکته مهم توجه و دقت کنند تا شاهد ایجاد سازه‌های ناهمگون نباشیم.

کد خبر 1231168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha