راه آهن خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: بزودی شاهد حضور رئیس جمهور در خراسان جنوبی و کلنگ زنی پروژه بزرگ راه آهن بیرجند، قاین و یونسی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جواد قناعت شامگاه (19 آبان) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، اظهار داشت: دشمن به قطار ایستاده که سنگ نمی زد، بلکه قطار در حال حرکت را سنگ می زنند، دشمن بیشترین انرژی، ساعت و اعتبار را برای زدن جمهوری اسلامی ایران می گذارند.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمریکا در یک وضعیت بسیار وخیم اقتصادی به سر می برد و در برخی ایالت های آن حکومت نظامی است، اظهارداشت: هر روز در آمریکا در دانشگاهها و خیابان ها قتل و غارت صورت می گیرد.

 

قناعت با بیان اینکه انگلیس در بدترین وضعیت خود قرار دارد، گفت: همین مشکلات اگر در ایران می بود گوش فلک را کر می کردند اما خودشان در سانسور خبری اجازه انتشار این اخبار را نمی دهند.

 

وی با بیان اینکه کفگیر تحریم امریکا امروز به ته دیگ خورده و نفس های آخر خود را می کشد، در داخل کشور هم در یکسال اخیر شاهد کاهش اثر دلار در اقتصاد و افزایش صادرات نفتی و تولید واکسن و غیره هستیم، ادامه داد: بخاطر تحریم ها و بی کفایتی مسئولان در گذشته، اعتماد عمومی از سبد نظام کم شده است، لذا امروز این اعتماد عمومی در حال بازگشت است و این برای دشمن گران است و دست به فتنه جدید زده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این قضایا هر کدام از ما مسئولان امتحان خود را پس می دهیم، گفت: این اغتشاشات نشان از حرکت رو به رشد کشور و حسادت دشمنان دارد.

 

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی متدین با مردمی ولایی و ارزشی و با اصالت و فرهنگ دوست است، گفت: درصد مشارکت مردم در تمام انتخابات ها در کشور بالا است، البته در گذشته به زیرساخت های استان کم توجهی شده است.

 

وی با بیان اینکه هر وقت که نیروهای انقلابی در استان سرکار بودند جهش کارها بیشتر بوده است، ادامه داد: طی یکسال گذشته بیشترین وقت ما سر زیر ساخت ها گذشته است.

 

استاندار خراسان جنوبی مشکلات آبی را از مهمترین معضلات استان عنوان کرد و افزود: از زمان استقرار دولت سیزدهم بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را پیگیری کردیم و به جهتی که منابع آن در دست بحش خصوصی است زمان بر شده است و در کنار آن خط چهار که از دریای عمان می آید پیگیر هستیم که از سیستان و بلوچستان برای خراسان جنوبی هم بیاید.

 

قناعت گفت: در طرح نهضت ملی مسکن که از طرح های خوب دولت سیزدهم است، در 29 شهر از 31 شهر استان تامین زمین به شکل ولایی انجام شده و دو شهر بیرجند و قاین که آپارتمانی است در حال پیگیری هستیم.

 

وی گفت: راه آهن بیرجند، قاین و یونسی که بحث ترانزیت کالا و جابجایی مسافر را دارد، موضوع ضمانت بانکی کمی مشکل ایجاد شده و رئیس جمهور هم قول داده که کار انجام شود و بزودی شاهد حضور رئیس جمهور برای بازدید از پروژه ها و آغاز عملیات مجدد راه آهن خواهیم بود.

کد خبر 1231173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha