درصد ابلاغ الکترونیک در دادگستری مریوان ۹۴.۵ است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی درصد ابلاغ الکترونیک در دادگستری مریوان را ۹۴.۵ عنوان کرد و گفت:  باید در آینده نزدیک شاهد این باشیم که تمامی اقدامات در دادگستری بصورت کاملا الکترونیکی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی پنج‌شنبه(19 آبان ماه) در جلسه با قضات و کارکنان اداری دادگستری مریوان،اظهار کرد: اهمیت جایگاه هر فرد یا دستگاهی بستگی به اهمیت وظایف و مسئولیت‌های آن فرد یا دستگاه دارد و دستگاه قضایی با توجه به بیشترین حجم ارباب رجوع در میان ادارات دولتی از حساس‌ترین و کلیدی ترین نهادهای انقلاب اسلامی است.

 

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: کارکنان شاغل در دادگستری حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند و در سنگر مقدم برخورد با ارباب رجوع قرار دارند و نحوه برخورد صحیح با مردم، رضایتمندی عمومی و اجر و پاداش دنیوی و اخروی را به دنبال خواهد داشت و در مقطع کنونی و با توجه به فشارهای اقتصادی جامعه، نباید برای مردم هزینه‌های بیشتری ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: لازم است جهت تعدیل میزان ورودی پرونده‌ها به شعب و کاهش متوسط زمان رسیدگی، شعبات کیفری و حقوقی جدید به محاکم دادگستری مریوان اضافه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم صدور احکام اعسار متناسب از سوی قضات برای محکومین جرایم مالی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: هدف نهایی از صدور حکم و مجازات، اصلاح و تنبیه مجرمین است که این امر باید در استفاده از تاسیسات ارفاقی به محکومان و زندانیان مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان درصد ابلاغ الکترونیک در دادگستری مریوان را 94.5 عنوان کرد و افزود:  باید در آینده نزدیک شاهد این باشیم که تمامی اقدامات در دادگستری بصورت کاملا الکترونیکی انجام شود.

کد خبر 1231198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha