لباس های عرضه شده در بازار از مسیر اسلامی خارج شده اند

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه لباس های عرضه شده در جامعه از ریل و مسیر اسلامی خارج شده، گفت: باید تلاش کرد طرح های لباس اسلامی و متناسب با منزلت بانوان جامعه اسلامی و ایرانی در بازار عرضه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی امروز ( ۱۹ آبان ماه) در نشست با برخی از مسئولان دانشکده فنی و حرفه ای خواهران یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های آنها در راستای حرفه آموزی به فرزندان این استان، اظهار کرد: خداوند متعال انسان را با زیبایی سیرت و نه صورت آفریده و نباید اجازه دهیم سیرت ما مخدوش شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج جنگ امروز دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را جنگ فرهنگی و جنگ نرم دانست و گفت: دشمنان در این جنگ ها به دنبال رواج فساد و فحشا در جامعه هستند و متاسفانه نظارتی بر بازار لباس در کشور وجود ندارد.

 

وی پوشش های امروز در جامعه را خواست و مورد علاقه دشمنان این سرزمین دانست و افزود: مسئولان باید ضمن توجه ویژه به تولیدی های پوشاک اسلامی و حجاب در شان زن مسلمان در کشور، بر وضعیت فعلی عرضه پوشاک نامناسب در جامعه نظارت لازم را داشته باشند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید پارچه مناسب با دوخت خوب و لباس هایی که جذبه داشته و حجاب اسلامی در آن رعایت شده باشد، به جامعه ارائه شود.

 

امام جمعه یاسوج خواستار هماهنگی معاونت امور بانوان استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصناف در زمینه ارائه طرح های لباس با حجاب اسلامی به جامعه شد و افزود: طراحی های لباس اسلامی به مشکل امروزی مد و لباس در جامعه کمک می کند.

 

وی ضمن اذعان به اینکه لباس هایی که امروز در جامعه به مردم عرضه می‌شود از ریل و مسیر اسلامی خارج شده، تاکید کرد: باید تلاش کرد طرح های لباس اسلامی و متناسب با منزلت بانوان جامعه اسلامی و ایرانی در بازار عرضه شود.

 

آیت الله حسینی خواستار برگزاری نشست مشترک صندوق کارآفرینی امید، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور بانوان استانداری، اصناف و دیگر تشکل ها در زمینه پرداخت تسهیلات به منظور ارائه لباس مناسب و در شان و منزلت زن ایرانی و اسلامی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پارچه های لباس نیز باید از کیفیت لازم برخوردار باشند، گفت: ضرورت دارد لباس های مناسب اسلامی برای اقشار جامعه نیز با قیمت مناسب به جامعه هدف عرضه شود.

 

گفتنی است توجه به مرغوبیت جنس پارچه، افزایش تسهیلات برای تولیدی های پوشاک، توجه به مسئله طراحی و دوخت، همکاری ادارات، نهادها و بانکها با تولیدکنندگان پوشاک ایرانی و اسلامی، توجه به حفظ شان و منزلت زنان در تولید پوشاک مناسب و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 1231203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha