حل و رفع چالش های اقتصادی رویکرد دولت سیزدهم است

خاندوزی با اشاره به اینکه حل و رفع تعهدات ارزی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ملی محقق می شود، گفت: مسئله رفع تعهدات ارزی به نفع کشور است چرا که زمان استفاده کشورهای همسایه از واحد پولی ایران زمینه رشد ارزش پولی فراهم می شود.

خبرگزاری شبستان – البرز:

 

از استان البرز به عنوان یکی از استان های صنعتی مهم کشور نام برده می شد. عنوانی که متناسب با وجود شهرک های صنعتی مهم و کارخانه هایی که در رشد و رونق تولید اهمیت بسزایی دارند.

 

توجه به مسئله اقتصادی و رشد تولید زمینه ای را فراهم کرد که با توجه به حضور وزیر اقتصاد و دارایی در شورای اداری استانداری البرز نسبت به این مهم نکته بازنگری شود.

 

احسان خاندوزی در نشست اداری استانداری البرز که پنجشنبه 19 آبان برپا شد گفت: مطالبات فعالان اقتصادی به حق است و دولت در رابطه به پاسخگویی به این حقوق به دبنال راهکارها و تدابیر ویژه ای است.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: رشد سرمایه ثابت و تأمین ماشین آلات و تجهیزات در چرخه تولید اهمیت ویژه ای دارد؛ افزایش سقف تهسیلات بانکی با توجه به نرخ تورم در این خصوص اهمیت ویژه ای دارد.

 

وی با اشاره به اینکه از رئیس کل بانک مرکزی مطالبه افزایش میزان تسهیلات بانکی را داریم بیان کرد: پیش بینی پذیری به منظور رشد فعالیت واحدهای تولیدی با توجه به راهبردهای معین از جمله مسائل مورد توجه از طرف مسئولان است.

 

وی اظهار کرد: حل و رفع تعهدات ارزی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی ملی محقق می شود، مسئله رفع تعهدات ارزی به نفع کشور است چرا که زمان استفاده کشورهای همسایه از واحد پولی ایران زمینه رشد ارزش پولی فراهم می شود.

 

 

خاندوزی ادامه داد: ثابت نگه داشتن نرخ ارز برای دولت سیزدهم اهمیت اساسی داشته و دارد هرچند در روزهای اخیر نرخ ارز با توجه به فضاسازی های صورت گرفته این هدف را تحت الشعاع قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه بازار کم عمیق مالی کشور تحت تأثیر این تحولات است بیان کرد: کارگروهی در بانک مرکزی شکل گرفته است تا نسبت به این زمینه اقدام های اساسی انجام دهد.

 

وی تغییر نوسانات نرخ بهره در کشورهای دیگر را نیز مورد تأکید قرار داد و آن را ماحصل چالش ایجاد شده از فضای جنگ روسیه و اوکران خواند.

 

از دیگر موضوع هایی که خاندوزی نسبت به آن تأکید کرد، موضوع گمرک استان البرز و کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در این حوزه بود که این مطلب یکی از موارد پیگیری استاندار البرز طی این نشست نیز بود.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: خارج نشدن فعالان اقتصادی از مسیر شفافیت اقتصادی از جمله برنامه های اساسی است که در این خصوص پیشنهاد رفع تعهدات ارزی نیز از طرف فعالان اقتصادی عنوان شده است.

 

مازاد درآمدهای مالیاتی به خودِ استان البرز برگردد

 

مجتبی عبداللهی نیز طی این نشست با طرح موضوع مسئله تعهدات مالیاتی بر ضرورت بازگشت مازاد این درآمد به استان البرز تأکید کرد. 

 

استاندار البرز میزان تعهدات مالی را ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این تعهدات در سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود اما آنچه به استان البرز رسید ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود. 

 

 

وی می افزاید: انتظار استان البرز از افزایش درآمدها این است که مازاد آن به استان برگردد؛ متأسفانه با نگاه به عملکرد بانک می بیینم که حداقل این میزان به استان باز می گردد. 

 

گفتنی است، استان البرز با جغرافیای کوچک نسبت به دیگر استان های کشور از جمعیت سه میلیون نفری برخوردار است از این رو نیازمند تدابیر ویژه اقتصادی برای رفع و حل کمبودهای زیرساختی عمرانی و ایجاد اشتغالزایی است.

 

 

 

کد خبر 1231204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha