جایگاه مهم پژوهش و نشر مکتوبات حوزه مد و لباس در توسعه  فرهنگ پوشاک

فرجی گفت: پژوهش و نشر مکتوبات در توسعه و پیشرفت در حوزه مد و لباس و فرهنگ پوشاک از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محمدعلی فرجی در نشست تخصصی بخش پژوهش و تقدیر از برگزیدگان این بخش از سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری"فردخت" در سالن اجتماعات خانه تاریخی عامری‌ها کاشان گفت: پژوهش و نشر مکتوبات در توسعه و پیشرفت در حوزه مد و لباس و فرهنگ پوشاک از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: امیدواریم با عنایت به پیشینۀ تاریخی، فرهنگی و دینی ایران اسلامی، آثار این جشنواره در ارائه الگوی صحیح پوشش عفیفانه به یکی از اهداف مهم و ارزشمند فعالان و دست اندرکاران حوزه مد و لباس تبدیل شود.

 

فرجی با بیان اینکه در سومین دوره برگزاری رویداد فردخت شاهد دریافت آثار ماندگاری از سراسر کشور در بخش‌های مختلف بودیم، اظهار کرد: در راستای ارتقا کیفی و برگزاری مطلوب این رویداد و فراهم سازی زمینه‌های اعتلای بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب نیاز است، کمیته پایش جشنواره تشکیل شود تا نقاط ضعف، قوت و چالش‌ها و همچنین مباحث فنی و علمی مورد بررسی قرار گیرد.



سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطر نشان کرد: امیدواریم با ارتباط با دفتر مطالعات شهری و روستایی وزارت کشور و همچنین مقامات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بتوانیم جایگاه این جشنواره را تثبیت کرده تا در قالب تقویم سالیانه و بودجه مصوب این سازمان قرار بگیرید که از پشتیبانی مادی و معنوی لازم برخوردار باشد.

 

نشست تخصصی پخش پژوهش این دوره از جشنواره با تقدیر از برگزیدگان، اساتید، عوامل و مجریان این رویداد همراه با پخش کلیپ اختتامیه، سخنرانی سید پیمان هژبری به عنوان یکی از داوران این بخش پیرامون معرفی بخش پژوهش و دانش بنیان و آثار رسیده، تشکیل شد.

 

سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری"فردخت" با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با رویکرد پوشاک ایرانی اسلامی در راستای نهادینه شدن حجاب و پوشش اسلامی در جامعه و تقویت پژوهش محوری برگزار شد.

کد خبر 1231227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha