فلسفه شوراهای حل اختلاف، نهادینه‌کردن فرهنگ  آشتی در جامعه است

رضایی گفت: فلسفه تأسیس شورای حل اختلاف، نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه است و نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها دارد.

علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف گفت: شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی و مردم‌محور برآمده از بطن جامعه است که نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و در حوزه قضا زدایی و عدالت‌ سازشی ایفا می‌کند.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: فلسفه تأسیس شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه است.

 

رضایی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مردمی شوراها برای گسترش صلح و سازش نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری‌ها دارد.

 

فرماندار آران و بیدگل تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف را مصداق انجام رسالت دینی و مذهبی ذکر کرد و گفت: اهتمام و سیاست دستگاه قضایی رسیدن به حد مطلوب خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای وضعیت عمومی جامعه از حیث امنیّت و ایجاد آرامش است.

 

رضایی ادامه داد: تلاش‌های صادقانه و اهتمام مستمر در زمینه توسعه و تعمیق فرهنگ مقدس صلح وسازش و خدمت‌رسانی به مردم مورد تأیید شارع مقدس و از تأکیدات رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) بوده و از طریق نهاد مقدس شورای حل اختلاف برکات و آثار دنیوی و اخروی بسیاری دارد.

کد خبر 1231228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha