کارگزاران نظام کاستی های گذشته را جبران و به بدنه ملت خدمت کنند/حوادث اخیر به نفع انقلاب اسلامی تمام می شود

حجت الاسلام علیمرادی با بیان اینکه این حوادث به نفع نظام انقلاب تمام می شود؛ در خطاب به کارگزاران نظام گفت: هر چه در گذشته کاستی ها و ندانم کاری هایی بوده است جبران و به بدنه ملت خدمت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام امان الله علیمرادی، در خطبه های نمازجمعه(20 آبان) مطالب مبسوطی راجع به «رعایت تقوا» بیان کرد و گفت: تقوا در معارف اسلامی و در قرآن و سنت جایگاه ویژه ای دارد.

 

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه تقوا حافظ و عنصر مراقبت کننده از حضور احکام الهی در جامعه است؛  اظهار کرد: تقوا همچنین حافظ و نگه دار و پاسدار امر و نهی الهی هم هست.

 

 

وی حضور تقوا در حوزه سیاست، اقتصاد، معاش، روابط بین الملل و... را باعث حاکم شدن اراده و احکام الهی بر جامعه دانست و تصریح کرد: تقوا بدنه ملت و خواص را متوجه ولی فقیه و حامی و پیرو ایشان می سازد.

 

 

حجت الاسلام علیمرادی خاطرنشان کرد: گروه های سیاسی به برکت تقوا ملاحظات سیاسی نمی کنند که ملاحظات ملی و دینی دارند و از خود برای نظام خرج می کنند نه از نظام برای خود؛ به خصوص در ایام خطر و زمانی که مجاهده ضرورت بیشتری دارد.

 

 

وی انقلاب اسلامی ایران و حضور ملت برای پیروزی انقلاب را نمونه بارز«تعاونوا علی البر و التقوی» و نفی رژیم مزدور پهلوی را مصداق «ولا تعاونوا علی الاثم والعدوان» دانست.

 

 

خطیب جمعه کرمان گفت: شیاطین و در رأس آن امروز رژیم آتش افروز و خائن و مستکبر آمریکا، مخالف تقوا و حاکمیت الهی و احکام اسلام و استقلال ملت ها هستند و می خواهند میان امت اسلامی و ملت ایران بغضاء و تفرقه باشد و هر کس بر طبل تفرقه بکوبد و دانسته یا نادانسته اهتمام به اتحاد نداشته باشد در هر جایگاهی اعم از گروه های سیاسی، خواص، در لباس مقدس روحانیت، از جایگاه نمازجمعه و محراب و مسجد باشد و بر جدایی و تشتت اهتمام داشته و یا غفلت کند؛ او در خدمت شیاطین و مستکبرین است.

 

 

وی در پایان بیان کرد: اخیراً شنیده شد گوینده ای در جایگاه مقدس امامت جمعه سخنان تفرقه افکنانه ای گفته است؛ به خود آید توبه و جبران کند که خواری دنیا و عذاب آخرت سخت است و{این را} می داند چون منسوب به اسلام است.

 

 

حجت الاسلام علیمرادی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره 24 آبان، سالروز بزرگداشت علامه طباطبایی اظهار کرد: ایشان کتاب و حکمت را در خود تجلی داده و الگوی حیات طیبه شده و الگوی عقلانیت بود و دیدار او انسان را به یاد خدا می انداخت لذا جا دارد شخصیت های الهی و نورانی و دینی مثل ایشان در جامعه برجسته و در متن زندگی مردم باشند و همه در معرفی این الگوها مسئول هستند.

 

 

وی تأکید کرد: کسانی که صلاحیت مرجعیت و الگوی جامعه بودن را ندارند بزرگ و برجسته نکنیم که بعد هم بر خلاف دین و انقلاب عمل کنند و در خدمت دشمنان قرار بگیرند که خطای بزرگی است.

 

 

خطیب جمعه کرمان گفت: جامعه امروز بیش از گذشته به اندیشه پرورانی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری محتاج است و یکی از کاستی های امروز تبیین حقایق و مبانی اسلام و انقلاب به زبان روز و نسل جوان است؛ به اندیشه پروانی چون ایشان نیاز داریم که امام متقین در معارف و سخن و عمل و اخلاق پیشتاز باشند تا جوانان و نوجوانان اخلاق و منش زندگی را از بیگانگان نگیرند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانی ها در ۱۳ آبان در بیعت با نظام و رهبری و انزجار از آمریکای جنایتکارِ آتش افروز، حضور برجسته ای داشتند؛ در ادامه گفت: در حوادث اخیر کشور جمعی از عزیزان با آتش افروزی آمریکای جنایتکار به شهادت رسیدند و اغتشاشگران و هتاکان بدانند جهنمی برای آنها خواهد بود و مایه خواری آنان در دنیا است؛ به وجدان خود مراجعه کنند که آیا این رفتارها را برای خانواده خود می پسندند؟ پس ابزار شر رسانی ملت نباشند و دست  از این کارها بردارند.

 

 

حجت الاسلام علیمرادی در خطاب به کسانی که نارضایتی و مطالبه دارند؛ تصریح کرد: در رفع نیازها در زمان خود اقدام می شود؛ صف خود را از اغتشاشگران جدا کنید و موج ایجاد نکنید که دشمن بر آن سوار شود و در خطا بودن رفتار برخی جوانان همین بس که سردسته و منادی این رفتارها آمریکای مستکبر است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: چه خیری از رژیم مستکبر آمریکا به ملت ها رسیده است؟  آنها برای مطامع و منافع خود دست به هر جنایتی می زنند و کشور ما هم مَطمع آنها بوده اما انقلاب آن را از آنها گرفته است؛ مواظب باشید در خدمت شیاطین قرار نگیرد.

 

 

خطیب جمعه کرمان افزود: به آمریکای مستکبر نادان هم می گوییم با ملت ایران در نیفت؛ این ملت به فرموده سردار سرافراز شهید سلیمانی، ملت امام حسین و عزت و کرامت است و خود را از سلطه شما به برکت انقلاب آزاد کرده و مجدد زیر سلطه شما نمی رود.

 

 

وی گفت: آن رییس جمهوری نادان آمریکا که مایه سرافکندگی ملت شان است گفته ما ملت ایران را آزاد می کنیم! بیچاره تو که هستی ملت ایران را آزاد کنی؟ اسلام، ملت ایران را آزاد کرد و تا قیامت آزاد خواهد ماند و بدانید دوره بزن در رو تمام شد و تجربه را مجدد تکرار نکنید و انگلیس و فرانسه و آل سعود هم این را بدانند؛ آل سعود خائن پول های ملت اسلام را خرج مبارزه با اسلام نکنید.

 

 

 

حجت الاسلام علیمرادی در پایان با تأکید بر اهمیت وحدت خاطرنشان کرد: این ملت مجاهد در راه خدا با انقلاب حرکتی را آغاز کرد و پای این حرکت ایستاده و خدا راه این ملت را باز کرده و این حوادث به نفع انقلاب و نظام تمام می شود و غربالی است برای کسانی که خباثت آنها پنهان است.

 

 

وی با تأکید مجدد بر اتحاد ملت و دولت؛ حوزه و دانشگاه؛ جوانان؛ گروه های سیاسی و... بیان کرد: راه صلاح و فلاح و نجاح همین وحدت است و در خطاب به کارگزاران نظام هم می گوییم هر چه در گذشته کاستی ها و ندانم کاری هایی بوده است جبران و به بدنه ملت خدمت کنند که یکی از معیارهای ارزیابی یک حکومت، رضایت عمومی است و بدنه ملت عماد اسلام و انقلاب و نظام هستند.

 

کد خبر 1231235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha