مراسم اختتامیه بخش «رادیو تئاتر» هجدهمین جشنواره بین ‌المللی مقاومت در شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه بخش «رادیو تئاتر» هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر «مقاومت» همراه با معرفی برگزیدگان این بخش در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مراسم اختتامیه بخش «رادیو تئاتر» هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر «مقاومت» همراه با معرفی برگزیدگان این بخش در در سالن همایش ‌های شهر شیراز برگزار شد.

سردار حسن عبدالله ‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد شهید آوینی گفت: شهید آوینی از هنر برای انتقال مفاهیم مقدس به خوبی استفاده کرد و از هنرمندان می خواهیم تا نگاه تمدنی شهید آوینی را دنبال کنند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس هنر متعهد را در خدمت ظهور دانست و افزود: مقاومت نقطه مقابل سازش است و همین ایستادگی سبب شد دشمن نتواند حتی یک وجب از خاک این وطن را غصب کند و امروز هنرمندان با روایت این مقاومت ها اجازه تحریف دفاع مقدس را به دمشننمی دهند و سعی م یکنند حقایق را به نسل جوان ما منتقل کنند.

وی اضافه کرد: امروز دشمن با فضای مجازی قصد تحریف وقایع را دارد و می خواهد و دوران قبل از انقلاب را تطهیر کنند غافل از اینکه در ۲۰۰ سال گذشته و در زمان قاجار و پهلوی هر جا جنگی رخ داد، بخش‌ هایی از خاک کشور از دست داده شد اما در دفاع مقدس ما اجازه ندادیم یک وجب از خاکمان از دست برود.

سردار عبدالله ‌زاده با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان مقاومت به تعبیر امام خمینی (ره) بیان کرد: دلیل اینکه دشمن و فریب ‌خوردگان  در مقابل انقلاب اسلامی قد علم کرده و جنگ شناختی و ترکیبی راه‌ انداخته ‌اند، این است که انقلاب اسلامی دارای قدرت است و یکی از اضلاع قدرت در منطقه آسیای غرب محسوب می شود و امروز انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا ایستاده است و مقاومت می کند.

وحید فخر موسوی، دبیر هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر «مقاومت» هم گفت: هجدهمین جشنواره بین‌ المللی «مقاومت» در 6 بخش بین‌ الملل، نمایشنامه‌ نویسی، تئاتر خیابانی، رادیو تئاتر، تله تئاتر و تئاتر صحنه‌ ای برگزار می ‌شود و بخش بین‌ الملل و تئاتر خیابانی به ترتیب در کشور عراق و شهر یزد برگزار شده است و بخش رادیو تئاتر این جشنواره نیز از 17 تا 19 آبان‌ در شیراز برگزار شد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر «مقاومت» افزود: 80 اثر از سراسر کشور در این بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد 11 اثر از استان‌ های آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، گیلان، قزوین و فارس برای داوری به شیراز آمدند و سه روز اجرا داشتند و مورد داوری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در بخش رادیو تئاتر سه اثر به جشنواره بین ‌المللی تئاتر «فجر» معرفی خواهند شد و سایر آثار جوایز خود را در مراسم اختتامیه دریافت کردند.

سید محمد بنیادی، هم در این مراسم هنر را شیدایی حقیقت و قدرت بیان عنوان کرد و گفت: هنرمند قدرت بیان این شیدایی را از خداوند متعال گرفته است و گرفتن قدرت بیان از خداوند واسطه ایمان قلبی محقق می شود و حضور پررنگ هنرمندان متعهد و انقلابی در جشنواره بین ‌المللی تئاتر «مقاومت»، مصداق جهاد، همت و غیرت است.

مدیر بنیاد فرهنگی «روایت فتح» با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: حدود چهار  دهه از برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» می‌ گذرد و از همکاری مسئولان سپاه فجر و مدیران کوشای استان فارس برای برگزاری اختتامیه جشنواره قدردانی می کنیم.

وی از افزایش اعتبار گروه‌ های شرکت ‌کننده رادیو تئاتر خبر داد و اعلام کرد: اعتبار هر کدام از گروه‌ های شرکت‌ کننده در این بخش از جشنواره بین‌ المللی تئاتر «مقاومت» 10 میلیون تومان افزایش می ‌یابد.

کد خبر 1231295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha