عمامه پرچم برافراشته صیانت از اهداف اسلام و انقلاب است

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عمامه پرچم برافراشته صیانت از اهداف اسلام و انقلاب است، گفت: عمامه نمادی برای مروجان شریعت و مبلغان معارف الهی و دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، آیت الله علیرضا اعرافی، شامگاه جمعه(۲۰آبان)، در آیین تلبس طلاب مدارس علمیه لرستان، که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه عمامه نمادی برای تبیین معارف الهی و دینی است، اظهارداشت: عمامه نمادی برای مروجان شریعت و مبلغان معارف الهی است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: همین عامل موجب شده دشمنان و معاندان دین و انقلاب به قداست عمامه توهین کنند. 

 

وی لوازم رسالت عمامه داشتن را علم، اخلاق، دانش، ادب اجتماعی، فضائل اخلاقی، کنش‌گری اجتماعی، جهاد در راه خدا، خدمت به مردم و تبلیغ معارف الهی عنوان کرد و گفت: آمادگی برای ایثار، شهادت، عشق و خدمت جهادی به مردم از دیگر وظایفی است که رسالت طلاب را دو چندان سنگین خواهد کرد.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عمامه پرچم برافراشته صیانت از اهداف اسلام و انقلاب است،  خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان باید قدر جایگاه خود را بدانند و نهایت اهتمام را در حفظ حرمت لباس روحانیت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه علم، آگاهی و دانش هر چه بیشتر باشد، رسالت شخص سنگین‌تر نی شود، اظهار کرد: علمی که تضمین کننده حیات ابدی بشر شود، مسئولیت انسان را مضاعف خواهد کرد.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نهادهایی قارچ گونه نیستند که یک قرن یا دو قرن سابقه داشته باشند، بلکه حوزه‌های علمیه به شکل یک زنجیره مبارک و نورانی به عصر رسالت رسول خدا(ص) و امامت و ولایت ائمه معصوم(ع) متصل هستند، گفت: حوزه‌های علمیه به عنوان میراثی گرانبها و معنوی بوده و در صیانت و حراست از این میراث والا باید انجام وظیفه شود.

 

وی در ادامه تواضع، فروتنی، بصیرت، شجاعت و خدمت به مردم را ویژگی طلاب خواند و گفت:  شناسنامه طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه تاریخ نورانی اسلام و قرآن ثبت شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: روحانیت نمادی تاریخی و تضمین کننده هویت و استقلال ایران است و در تولید علم، جریان سای فکری، استقلال و عظمت ایران و خدمت به مردم، نام روحانیت می‌درخشد.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه نام روحانیت در پدیده‌های گفتمان الهی، انقلابی و بازگشت بشر به ارزش‌های الهی و دینی همواره می‌درخشد، گفت:  امروز گفتمان انقلاب اسلامی امواجی در عالم پدید آورده و راهی به سوی استقلال در برابر قدرت‌های استکبار را گشوده است.

 

وی تصریح کرد: همین عامل موجب خشم، بغض و کینه دشمنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی شده است.

کد خبر 1231354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha