افتتاح اولین سینما پس از زلزله در بم تا پایان سال جاری/ انیمیشن تولیدی هنرمندان کرمانی روی پرده سینماهای کشور

روحی با اشاره به برخی از سیاست ها و فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل ارشاد گفت: اولین سینما پس از زلزله در بم تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محسن روحی، شنبه (۲۱ آبان) در نشست خبری، موضوع «عدالت فرهنگی» را از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام و بیان کرد: در همین راستا تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم را دنبال می کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۶ مجتمع فرهنگی هنری نیمه تمام که پنج مورد آن در مناطق محروم است و بعضا 12 سال از آغاز آنها می گذرد و در کرمان نیز تالار مرکزی باید به اتمام برسد؛ افزود: تلاش داریم این پروژه ها در چهار سال نخست دولت به بهره برداری برسد.

 

وی با بیان اينکه تالار مرکزی حتماً تا پایان امسال بهره برداری می شود؛ ادامه داد: اعتباراتی که تاکنون در حوزه فرهنگی هنری به شهرستان ها داده می شد، خیلی کم بوده و تلاش می کنیم در این دوره به شهرستان ها به ویژه مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم.

 

روحی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرستان ها به دلیل متمرکز شدن نیروها در مرکز را یکی از مشکلاتی دانست که اصلاح آن کار سختی است و افزود: اما به زودی تعدادی نیرو و با اولویت مناطق محروم با هماهنگی وزیر ارشاد جذب خواهیم کرد.

 

وی تمرکززدایی جشنواره ها از مرکز استان و توزیع آن در شهرستان ها را نیز در راستای عدالت فرهنگی دانست و تصریح کرد: تلاش داریم هر شهرستانی میزبان یکی از جشنواره ها باشد و در حال برنامه ریزی برگزاری جشنواره آواها و نواها در شهرستان راور هستیم.

 

روحی به آموزش رایگان هنر هم اشاره و بیان کرد: در شهرستان های ریگان، بم، نرماشیر، فهرج، ارزوئیه، بافت، راور و کوهبنان و سه بخش شهداد، گلباف و اندوهجرد این آموزش ها را از تیرماه برای مخاطبان 15 تا 40 ساله آغار کردیم که بیش از دو هزار نفر در دوره اول ثبت نام کردند.

 

وی مرجعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت های فرهنگی را هم مورد تاکید قرار داد و گعت: تلاش کردیم شورای فرهنگ عمومی به نقش اصلی خود در برنامه ریزی فرهنگی برگردد و مرجعیت را به ارشاد برگردانیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره صنایع خلاق فرهنگ و هنر هم با اشاره به تشکیل کارگروه مربوطه اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر صنایع متفاوتی داریم که برخی از آن به دلیل افراد متخصص اولویت دارند از جمله انیمشین که اخیراً در همین حوزه "لوپتو" اولین نمایشی است که روی پرده سینما رفت و با حمایت از جوانان فعال حوزه انیمیشن می توانیم قطب کشور باشیم زیرا سفارش هایی خارج از کشور هم داریم.

 

وی در پایان از ساخت پنج فیلم سینمایی توسط جوانان کرمانی؛ طرح تحولی هنرستان هنرهای زیبا و پیگیری ایجاد سینما در شهرستان های فاقد سینما خبر داد و گفت: بم با گذشت ۲۰ سال ار زلزله سینما ندارد اولین سینمای بم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 1231439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha