سرانه مطالعه حال خوشی ندارد/ کتاب دریچه ای به سوی معرفت، علم و دانش

حجت الاسلام حمید بامری گفت: سرانه مطالعه ما حال خوشی ندارد و این یک زنگ خطر و ضرر است، همان طور که جسم انسان نیاز به غذای مغذی دارد روح و ذهن انسان نیز نیاز به غذا دارد و غذای روح کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۱ آبان ماه) با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان عنبرآباد زنگ کتاب در دبیرستان دخترانه عشایری حجاب به صدا در آمد.

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در این مراسم، با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت، گفت: اگر ما به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستیم باید نماز را اول وقت اقامه کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با بیان این مطلب که باید جامعه را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم، خاطرنشان کرد: هر کتابی ارزش مطالعه ندارد پس باید کتاب هایی که موجب رشد، کمال و سعادت ما می شوند را مطالعه کنیم.

 

وی با اشاره به این که سرانه مطالعه در کشور رضایت بخش نیست، ابراز کرد: سرانه مطالعه ما حال خوشی ندارد و این یک زنگ خطر و ضرر است.

 

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: همان طور که جسم انسان نیاز به غذای مغذی دارد روح و ذهن نیز نیاز به غذا دارد و غذای روح کتاب است.



امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: کتاب دریچه ای است که انسان را به سوی معرفت، علم و دانش سوق می دهد.

 

وی اظهار کرد: امروز که دشمنان با دام ها و حیله های فراوان به دنبال تاثیر بر افکار ما به ویژه نوجوانان و جوانان هستند قطعا بدون ارتباط با کتاب، کسب علم و آگاهی نمی توانیم در برابر آنها ایستادگی کنیم.

 

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: ما باید در محیط جامعه، خانواده و پیرامون خود مبلغ، مروج و مبین خوبی برای ترویج سنت حسنه کتاب و کتابخوانی باشیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد انس با کتاب را یک ضرورت حیاطی برشمرد و عنوان کرد: یکی از دغدغه های رهبری مقوله کتاب و کتابخوانی است و ایشان تاکید بر مطالعه کتب تاریخی، هویتی زندگی شهدا، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دارند.

 

وی با اشاره به این که باید ارتباط خود را با کتاب قوی تر کنیم، گفت: گاهی انسان با مطالعه فرازی از زندگی شهدا می تواند ره صد ساله را به یک باره بپیماید.

 

حجت الاسلام بامری در خاتمه خاطرنشان کرد: به شما دخترانم توصیه می کنم کتاب ترگل که درباره حقوق زن از نگاه اسلام و غرب است را مطالعه کنید زیرا با خواندن آن به بسیاری از شبهات شما پاسخ داده می شود و مسیر  زندگی تان تغییر می کند.

 

کد خبر 1231518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha