حدود ۲۶ هزار راس دام خراسان شمالی خرید حمایتی شد

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان شمالی گفت: طرح خرید حمایتی با قیمت تضمینی دام در استان با استقبال خوب دامداران روبه رو شد و تاکنون ۲۵ هزار راس بره نر و ۷۴۹ راس گوساله نر پرواربندان در این طرح عرضه شده است.

علیرضا توسلی‌نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: در این طرح دام کشتار، قطعه بندی و بسته بندی می شود و برای عرضه آماده می شود.

 


مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان شمالی افزود: این استان دارای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۸۳ هزار راس دام سنگین است و در زمره هفت استان کشور در جمعیت دام سبک قرار گرفته، از این رو توجه به تولید گوشت قرمز در این استان به عنوان یکی از استان‌های صادر کننده گوشت قرمز به سایر استان‌ها دارای اهمیت است.

 


توسلی نیا گفت: طرح خرید گوشت گوسفند منجمد کارتنی از محل مازاد تولید استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام در حال انجام است. 

 


وی درباره پرداخت مطالبات پرواربندان و مباشران در این تحویل گفت: مطالبات برای خرید ۶۲۰ هزار کیلوگرم گوشت بره و گوساله نر یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۶۵ درصد از مطالبات به صورتی نقدی و تامین نهاده های مورد نیاز دامداران از قبیل جو، ذرت و کنجاله و سویا تسویه شده است.

 


توسلی نیا افزود: تاکنون ۶۲۰ هزار کیلوگرم گوشت منجمد کارتنی ۵ قطعه در سردخانه ذخیره سازی شده است.

 

 

مدیرکل امور پشتیبانی امور دام خراسان شمالی تصریح کرد: قیمت خرید گوشت ۵ قطعه کارتنی مطابق مصوبه کارگروه تنمیم بازار استان به ازای  هر کیلوگرم ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال است.

 

 

بر اساس این گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد که دولت در این طرح لاشه نر گوسفند با دنبه را با قیمت هر یک کیلوگرم ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ تومان و گوساله نر را ۱۶۷ هزار و ۶۰۰ تومان از دامدار خریداری می کند.

 

 

 همچنین قیمت دام زنده به ازای هر یک کیلوگرم برای دامدار بین ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

 

 

کد خبر 1231524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha